Hur är det vid slutet av 2021?
5 dar in på året och ingen har nån aning om hur 2021 kommer att bli. Osäkerheten inom flygbranschen har nog inte varit större under efterkrigstiden. Så varför inte testa våra förmågor att spå hur det är i slutet av 2021? Resultatet kommer om ett år.
Inrikes blir det bara morgon och kväll till Stockholm för de flesta destinationerna. Norden- ch Europatrafiken blir väldigt mycket mindre än på 10-talet med både betydligt färre frekvenser och med mindre flygplan. Utom europeiskt reguljärflyg från Sverige blir mycket få avgångar om ens nån. Chartern ökar något från sommaren, men kommer inte upp till hälften mot 2019. Några nya bolag med väsentligt ändrade villkor för anställda har etablerat sig.
svar
Gissar på en vår där de låga nivåerna kvarstår och ett allmän avvaktande på bättre tider. From maj kommer det ske ett ökat privat resande inom Europa som sen till högsommaren når upp till 70% av 2019 nivåer för de stora resmålen och runt om i medelhavet. Charten går bäst. Inresestoppet mellan USA och Europa hävs i juli. Longhaul till USA växlar upp i slutet av sommaren och bla ARN-EWR kommer tillbaka. Thailand och Kap Verde blir de destinationerna för chartern utanför EU för vinter 21/22.
Affärsresenärerna kommer tillbaka efter sommaren, dock på inrikes så kommer återhämtningen gå långsammast och når upp till 60% av 2019 nivåerna. Som ett led i detta beslutas att Bromma ska stängas under 2022 och BRA flyttar till Arlanda och får T3 som sin terminal.
Får vi se vad och om något stämde om ett år då.
Charter branschen ett tips ! ställ Er utanför riksdagen och sälj!
Där får Ni många kunder nu. Skicka runt erbjudanden till statens alla GDar ingen ovan är rädd för nån Corona.
Tror att mycket hänger på hur snabbt vaccinet kommer ut till folket. Men det finns rum för uppstickare efter tomrummet från Norwegian och BRA. Chartern är väl den del som kanske kommer att öka mest är min känsla då folk vill ut och resa.