Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Nytt flygbolag: Air Gotland Express

Tråden startades av SkogsSAAB

Ja, det har nu gått en tid sedan de signade upp med Sprint.
Vad tror ni?, får de luft under vingarna?

Slottarna är ju blockade på Bromma på det blir kanske Arlanda för dem eller?

Finns det slottar där?

Publicerad den 2020-07-30 11:38
Skriv ett svar
Antal svar: 36

svar

Råger
2021-02-22 15:23

Lokala medier på Gotland uppger att Airgotland har lagt vantarna
i hatthyllan, bolaget “sålt” till Airleap.
Alla anställda ( 3 st ?) uppsagda.

Sv: Raik
2020-10-10 20:08

Ja, priset är en viktig faktor… Men faktum är att prisskillnaden just nu inte är särskilt stor. Tror inte air Gotland har alltför många superbilliga biljetter tillgängliga på varje flight dessutom.
Samtidigt hoppas jag att konsumenterna blir allt mer medvetna…

Göran
2020-10-10 16:24

Air Leap har lägst pris. 495:-.

Pris
2020-10-10 09:17

Inte hela sanningen. Tidtabell och avgångar är oxå viktigt.

Av dom 3 bolagen Leap, Gotland och amapola så har Leap billigaste biljetterna följt av Gotland.

Raik
2020-10-09 15:56

Men vem har lägst pris? Det är dom vi bokar med…

Leep
2020-10-09 15:15

Nu meddelar air Leap att dom storsatsar på Visby och utökar avgångarna! Nu lägger dom i nästa växel samtidigt som air Gotland lägger i backen. Snart är det ett färre bolag…

Håller inte
2020-10-08 18:01

Tror inte vi behöver oroa oss om att detta företag är kvar så länge till. Sån här marknadsföring håller bara kortsiktigt tills sanningen kommer fram. Deras pax siffror avtar för varje vecka

Svar: Pilot på ATR 72
2020-10-08 13:41

Deras personal består av de personalkategorier som kan behövas för att driva kontor, att sälja biljetter och inte minst att marknadsföra detta på väldigt tvivelaktiga grunder. Det är nog anställda som mestadels bor på Gotland. Jo, sen glömde jag ju svenska servicepersonalen ombord på polska flygbolaget! Passagerarna hade lite svårt förstå polackernas engelska… Servicepersonal och klistermärken på polackernas flygbolag hjälper till att få deras kunder tro att det är ett gotländskt flygbolag 😀

Per B
2020-10-06 15:08

Ja, jag kommer boka ett annat flyg nästa gång!
Fast det jobbar ju gotlänningar där men det blev lite konstigt när man flrstår att det inte är gotländskt helt och hållet som jag trodde. Det är ju samma som med köttfärsen som märktes som svensk, för att den var paketerad och mald här i sverige, men köttet/grisarna kom från danmark.

Sv Per
2020-10-06 09:30

Verkligen, inte mycket som är Gotländskt med det bolaget.

Dessutom inget flygbolag utan bara ett biljettkontor som säljer biljetter och låter polacker med min lön flyga.

Inget fel i affärsiden men att dom marknadsför sig som Gotlands flygbolag är helt uppåt väggarna.

Stöd Amapola och Leap istället som båda har svenskanställd personal och kollektivavtal. Vet att både Leap och amapola har Gotlandsbaserad personal. Dessutom öppnar Leap upp en bas i Visby nu.

Per B
2020-10-06 08:51

Jag har trott att det här gotländska flygbolaget är gotländskt men när en bekant till mig åkte var det polsk besättning som pratade dålig engelska, men har förstått att det nu anställts personal som kan svenska, och engelska bättre. Det är ju bra för endel äldre är ju tex dåliga på engelska.
Sen läst jag att man hyr in ett polskt flygbolag och det är ju inte någit lokalt flygföretag man åker med då som jag trodde! Kanske bättre att ändå åka med dom företag som pratar sanning, och tänka på den svenska marknaden i dessa tider. Jag ser att det inte skiljer så mycket i biljettpris.

Appe
2020-09-10 17:46

Häromdagen flög jag med Amapola till Visby, 4 pax ombord och såg att det var noll pax på Gotland Experess som gick i samma veva……. Växlä upp till större flygplan kanske inte känns så aktuellt just nu.

Pilot på ATR 72
2020-09-10 16:45

Tänkte svara på tidigare inlägg där någon uttryckte att det skulle bli bra med en ATR 72.

Själv flyger jag den bara på sommaren och absolut inte på vinter pga flera ting.
Först och främst är den inget vidare att flyga i icing-conditions och sedan så är den motorsvag.

Flyger hellre Fokker 50 som jag också har en typinflygning på och även SAAB 2000 faktiskt.

Dock svårt att ändra läget i dessa tider.

SAABen som AirGotland flyger tror jag har en 30 år på nacken om jag ej minns fel och relativt lågavlönade piloter enligt PPRune-forumet.

Jag tror de får svårt att hålla upp mot Air Leap och BRA.
Den Gotländska ankytningen undrar jag i vad den består i?
Sprint Air är ju ett Polskt företag.

Max
2020-09-10 13:00

Hur länge skulle ”gratis” biljetterna räcka?

@Bengan
2020-09-10 12:04

Vem har sagt nåt om Bromma?

Bengt
2020-09-10 08:10

Mmm, men det är 72-200 modellen de har. Den får inte flyga på Bromma.

Heja
2020-09-10 06:16

Såg just att sprint air har massor av ATR som AirGotland kan växla upp till snart! Det här blir spännande!

Dumle
2020-08-11 16:42

Men med ett enda flygplan och det är en S340 kan det va lönsamt el vem betalar?

Amber
2020-08-08 22:36

Det finns upphandlad trafik i Sverige som flygs av piloter som bara har 50-400 timmar på typen som sen byts ut kontinuerligt,och dessa piloter är inte svensktalande.

Morten
2020-08-08 00:17

Men fattar EJ att wetlease är så ”poppulärt”måste ju kosta massor att hyra plan crew mm än ha eget.
Om det är en så bra affär varför finns
Inga typ Wetlease bolag i swe förutom amapola då!

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500