SAS, strul och dålig service
Nu är jag rejält less på SAS. Jag kan knappt räkna de gånger min flight blivit av enligt originalbokning. Senaste resan har blivit inställd 3ggr med nya ombokningar och ALLTID via Köpenhamn trots att jag bokat direktflighter. Det här håller inte. Jag ska besöka kund och kan inte komma ner klockan 16 när det från början var skedulerat landning 10. SAS skiter fullständigt i detta och det känns som om jag ska vara glad att jag får flyga överhuvudtaget. Dessutom har jag suttit otaliga gånger ca en timme i telefonkö där dom ändå vägrar hjälpa till och ge någon form av kompensation. Riktigt kass-SAS!
svar
Åker mkt med både SAS och Norwegian skulle säga att den senare är oftast sena. Spec innan pandemin.
Ja, Norwegian har historiskt sett visat sig vara ett pålitligt bolag. Har du spenderat 10 år under en sten?
Res med Norwgian när du kan. Det är mycket ovanligt att Norwegian ställer in sina flighter.
SAS gjorde sig av med en massa personal pga övertalighet i samband med pandemin. Nu har de problem med att de har för få piloter och kabinpersonal. Eftersom de inte vill återanställa personal till SAS utan endast till sina nya lågkostnadsbolag.
Så det är därför det nu är strul med inställda flighter osv.
This is the same with all airlines these days. SAS are not even close to be the worst.
Go to Lufthansa, SWISS, KLM, BA etc facebook pages, and you will see the exact same comments.
Så länge SAS ledning lägger sin energi på att vansköta och klanka ner på sin personal så väljer jag säkrare alternativ. Det är även rådet jag ger andra.
Ja, covid har varit och är fortsatt ett plågsamt virus för flygbranchen.
Samma på alla bolag tyvärr.
Ja,
har upplevt precis detsamma hela hösten och nu under våren. Har börja å boka LH å Swiss istället. Förvisso blir det studs, men flygen går i alla fall……
Har dock funkat hyfsat med SAS å telefonkö.
Men det är tråkigt när man inte vet om det kommer å funka eller inte. Bokar dom övriga så länge.
Håller fullständigt med. Var i Itailen, frågade om dom kunde boka om mig med Lufthansa, annars var jag tvungen att stanna en dag extra. NEJ var svaret, fanns inga platser, och sedan slängde han på luren.. Tror Ni man blev förb….
Ringde upp igen och pratade med en annan medarbetare, som utan problem bokade om med Lufthansa. Har blivit så dåligt, ombordservicen ska vi inte prata om.
SAS, Businessman’s Airline, eller …….
Du är inte den enda som upplever detta med inställda flyg. Och SAS kundservice är under all kritik. Har exakt samma upplevelse. Det enda de säger “vill du flyga med den flighten vi bokat om dig till eller avboka och få tillbaka pengarna”? Får lämna destination 8h tidigare för att flyga via Köpenhamn utan någon kompensation. En hel dag förstörd.