Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Stöd till inrikesflyget.

Tråden startades av TobiasÖ

Vad tycker ni om regeringens stöd till inrikesflyget ? Bra tänker jag att det är.

Publicerad den 2022-02-02 09:12
Skriv ett svar
Antal svar: 5

svar

thomas
2022-02-02 14:45

Flygplatser utan flygplan?
Vägar utan fordon?
Alla flygplatser vill ha flygtrafik.
Men ingen är bredd att gå in med garantier,
Det måste upp pengar/stöd på bordet för att starta nya flygbolag, det är för stor risk och för stora kapitalinsatser som erfordras.
Det rinner pengar ur alla de bolag som är kvar, och det är inte bara air leap, bara sas 6.5 miljared – över en tre månaders trafik.

Melker
2022-02-02 12:45

@Anna, så sant. Två år med pandemi utan statligt stöd till Air Leap. Då beslutar sig regeringen för att ge stöd till flygplatserna. Vilken parallellvärld lever regeingen i?
Det är uppenbart att de inte vill ha några andra flygbolag kvar än SAS, om ens det.

@korrektion
2022-02-02 11:56

inrikesflyget = flygbolag + flygplatser, enkel matematik.

Korrektion
2022-02-02 11:12

Stödet är till de regionala FLYGPLATSERNA. Inte till några flygbolag!

Anna
2022-02-02 10:25

Det kom för sent för air Leap

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500