Stöd till inrikesflyget.
Vad tycker ni om regeringens stöd till inrikesflyget ? Bra tänker jag att det är.
svar
Flygplatser utan flygplan?
Vägar utan fordon?
Alla flygplatser vill ha flygtrafik.
Men ingen är bredd att gå in med garantier,
Det måste upp pengar/stöd på bordet för att starta nya flygbolag, det är för stor risk och för stora kapitalinsatser som erfordras.
Det rinner pengar ur alla de bolag som är kvar, och det är inte bara air leap, bara sas 6.5 miljared – över en tre månaders trafik.
@Anna, så sant. Två år med pandemi utan statligt stöd till Air Leap. Då beslutar sig regeringen för att ge stöd till flygplatserna. Vilken parallellvärld lever regeingen i?
Det är uppenbart att de inte vill ha några andra flygbolag kvar än SAS, om ens det.
inrikesflyget = flygbolag + flygplatser, enkel matematik.
Stödet är till de regionala FLYGPLATSERNA. Inte till några flygbolag!
Det kom för sent för air Leap