TUIfly
Bolaget skall tydligen dra ner ännu mer på sin trafik och kvar blir, enligt ryktet två B737. Vad innebär detta i uppsägningar och vad blir egentligen kvar av detta flygbolag? Orkar inte med alla konspirationsteorier utan bara kort och gott, ett enkelt svar på frågan.
svar
Ooops,
fingertrouble i förra inlägget. Skall naturligtvis vara två utropstecken
efter inledningen och inte två frågetecken.
// Phoenix
Inlägget nedan klokt och välskrivet ??
Skrivet av: Flyg fula fluga
2021-02-16 09:20:33
Anmäl inläggetSV: TUIfly
Stämmer ryktet blir det inte roligt för svenskt flyg.
Produktionen försvinner ju inte utan kunde gott granskas ur vinkeln att man försöker lägga ned svenskt arbete och svenskt flyg från Sverige och ersätta med ett antal britter som sitter på sin brexitholme och funderar på hur de skall komma in på EU-marknaden igen.
Kanske läge för både arbetsrelaterade ministrar och flygmyndigheter att öppna ögonen för vad svenska ledare inom resenäringen gör?
Klart att en verksamhet skall vara lönsam men när man flaggar ut allt vad som kan till nedlagda/konkursade och återuppstående aktörer och inom koncernen som till vilket pris som helst försöker kringgå Brexit blir det ju lite intressant, i synnerhet om man påstår att produktion inte finns samtidigt som den bevisligen gör det eftersom man behöver förhandla med andra aktörer som antingen inte fexisterar annat än i planer eller verkar utanför EU.
@jens
Att slå ihop bolag är rena dödsstöten.Det ska verkligen undvikas.Finns inget gott med det i flygbranschen!
Hur mycket av personalen är kvar?
@ABC
Man ska inte slå ihop dom olika bolagen hos TUI utan dom admin/tekniska/underhålls funktionerna till att nyttja dom gemensamt.
Samtliga AOC är kvar och kommer vara kvar.
TUI kommer säkert reducera i hela gruppen, för sen runt 22-23 öka.
Tror Tui kommer satsa på bemanning via bem,bolag.
Stämmer ryktet blir det inte roligt för svenskt flyg.
Produktionen försvinner ju inte utan kunde gott granskas ur vinkeln att man försöker lägga ned svenskt arbete och svenskt flyg från Sverige och ersätta med ett antal britter som sitter på sin brexitholme och funderar på hur de skall komma in på EU-marknaden igen.
Kanske läge för både arbetsrelaterade ministrar och flygmyndigheter att öppna ögonen för vad svenska ledare inom resenäringen gör?
Klart att en verksamhet skall vara lönsam men när man flaggar ut allt vad som kan till nedlagda/konkursade och återuppstående aktörer och inom koncernen som till vilket pris som helst försöker kringgå Brexit blir det ju lite intressant, i synnerhet om man påstår att produktion inte finns samtidigt som den bevisligen gör det eftersom man behöver förhandla med andra aktörer som antingen inte fexisterar annat än i planer eller verkar utanför EU.
Blir nog mer nu när Vaccinet är igång.
Tänk alla rese utsvultna som vill iväg.
Bolaget meddelade redan innan Corona att de skulle slå samman sina flygbolag i EU. Gissningsvis ger detta dem större flexibilitet att anställa där det är billigast och att flytta kapacitet dit den ger mest avkastning.
Du vill inte ha konspirationsteorier och sen skriver du på flygtorget? Good one 🙂