Färsk mat på Maersk
Publicerad den 4 juni 2003Maersk Air lanserar nytt - enligt bolaget banbrytande - servicekoncept. Från den 1 juli kommer resenärerna att fritt kunna välja mellan en rad olika kvalitetsmenyer ombord på Maersk Air. Maten kommer att kvalitetsmässigt distansera sig från traditionell flygplansmat och med fritt val av meny är i kunden i centrum. All mat är inpackad i modern miljövänlig emballage.
Som det enda flygbolag i Europa kommer Maersk Airs resenärer till och med att kunna beställa maten hemifrån via internet. Barnen får också glädje av det nya konceptet. Det kommer nämligen att finnas en speciell barnmeny som också inkluderar leksaker till barnen.
Maersk Air går mot trenden och riktar alltså in sig på mer service ombord.
De fyra huvudelementen i Maersk Airs nya servicekoncept är:
• Mat av hög kvalitet ersätter flygplansmaten
• Fritt val mellan flera olika menyer
• Onlinebokning av mat via internet
• Nya biljettkategorier
”Med det nya servicekonceptet tillmötesgår vi kundernas önskan genom att ge dem fritt val mellan olika menyer av hög kvalitet. Samtidigt kan vi som de enda i Europa erbjuda våra kunder att beställa sin meny hemifrån”, säger försäljningschefen i Sverige, Robin Schoug.
Maersk Air introducerar också tre nya biljettkategorier och servicenivåer.
”Plus” är en fullt flexibel och återbetalningsbar biljett, med vilken resenären har tillträde till lounger, extra bagage, fritt val mellan olika menyer ombord med mera.
”Basic” är en biljett som inte kan ändras eller återbetalas efter köp. Med ”Basic” kan kunden välja att beställa egen meny men betalar själv för maten. Med denna biljett vill vi sätta fokus på pris till den målinriktade och prismedvetna resenären som inte har behov av att ändra biljetten efter köp och inte alltid har behov av att få en måltid ombord.
Dessutom introduceras ”Basic Flex” som är en fullt flexibel och återbetalningsbar ”Basic”-biljett.
”Vi förväntar oss att det nya servicekonceptet kommer att medföra ökad kundnöjdhet och en stärkt marknadsposition. Logiska biljettkategorier, god service och fokus på pris är det som den moderna resenären efterfrågar”, säger försäljningschefen i Sverige, Robin Schoug.
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten