Flyg New York via Island mer populärt

Publicerad den 9 december 2013
Kommentarer
Fler flyglinjer och fler passagerare. Icelandair håller kvar vid affärsidén med trafik via Island och det uppskattas av passagerarna som ökat under november.

Icelandair flyger vidare på sin modell med att knyta Europa och USA till varandra via en mellanlandning på Island. Under november månad ökade passagerarsiffrorna med 10 procent samtidigt som kapaciteten ökat med 15 procent.

Bolaget har bland annat börjat flyga till både JFK och Newark i New York tillsammans med två nya destinationer i Kanada, Edmonton och Vancuver Den ökade kapaciteten har gjort att kabinfaktorn minskat något, två procent ner till 73,8 procent under november, jämfört med november.

Skriv en kommentar

Kommentarer

NN
2013-12-10 21:53

OM man nu vill bara flyga snabbt ta då trötta SAS. Vill man uppleva lite mer och tom ta ett snabbt varmt bad på Island eller stanna upp till 7 (SJU) dagar på Island utan extra kostnad för flyget så åker man Icelandair. Båda har ifs gamla plan men Icelandair har nyare säten och egna skärmar för underhållning! VÄLJ efter vad Du själv vill ha. Klaga kan ni göra när Ni själva gjort fel val, eller INTE!

Cami
2013-12-10 17:48

Jag kan hålla med om att Icelandair:s kärror börjar bli till åren men att påstå att en 757 är en förlängd 737 är helt förkastligt.
737 är en gammal 60 tals konstruktion, tror faktiskt att det är så långt som 50 tal, som inte är konstruerad för den passagerartäthet den används till idag.
757:an är en helt annan konstruktion med en bredare kroppsdiameter.
Sitter faktisk hellre i en gammal Icelandair 757:a än en ny Norwegian 737.

Pass
2013-12-10 08:43

Har nyligen flugit via Island (Resebyrån sa att det var så bra).
Att flyga via Island gör bara resan mer besvärlig. Varför skall man utsätta sig för fler byten än nödvändigt. Upplevde att deras servis var betydligt sämre än SAS.
Till Island flyger jag hädanefter enbart om det är mitt slutmål.

Hansi
2013-12-09 17:37

Jag flög via Island för 10 år sedan. Planen var redan då gamla och jättetrånga. Idag är det en hög med B757-200 egna och ex AA man flyger med. Alltså en förlängd B737. Om man jämför med SAS MD80 som lämnade bolaget i oktober var dessa 22 år gamla.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten