Göteborg behöver en linje till Stuttgart
Publicerad den 22 november 2017
New York. Det är den destination som står högst på önskelistan på Landvetter i Göteborg. Men om den, när och om den kommer, skulle bli juvelen i kronan på linjekartan, finns det andra linjer som är minst lika viktiga. En av dem som ligger i topp på marknadsanalyserna är Stuttgart. Enligt analyssajten anna.aero finns ett underlag på 30 – 40 000 passagerare per år, en siffra som Elisabet Axtelius på Swedavia håller med om.
Kommentarer
BRA-Norskt
Nextjet-Finskt
SAS- danskt
Alltaså är det ingen som bryr sig om Sverige och i synnerhet inte Göteborg.
Lufthansa har tre linjer till Tydkland. SAS har två (CPH och GOT och lite semesterflyg på sommaren)
Obegripligt att man inte bryr sig om en stad med Göteborgs storlek!”!!!!!!?
Kanske Leif Östling kan starta ett flygbolag som börjar med Göteborg-Stuttgart?
Munchen känns kanske inte som ett bra alternativ med tågbyten och över tre timmars restid men från Frankfurts flygplats tar ICE tåget bara 75 minuter. Gissar att en linje med propellerplan skulle ha ungefär lika mycket i extra restid = tidsvinst NOLL. Vem kom på den här brillianta idén till ny rutt?
Det finns ju redan mycket tät flygtrafik till både Frankfurt och München så det känns onödigt att flyga till Stuttgart när det ligger så nära?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten