Malmö Aviation vann förstapris – igen!

Publicerad den 27 mars 2004
Kommentarer

Om affärsresenärerna själva får välja reser de inrikes med Malmö Aviation. För fjärde året i rad fick Malmö Aviation på fredagen ta emot Stora Affärsresepriset i kategorin Bästa InrikestransportörTUR-mässan i Göteborg. 
 
- Detta visar att vår filosofi med god service, tillgänglighet och punktlighet värdesätts av resenärerna, säger Malmö Aviations VD Ulf Axelsson.

Bilden: Ulf Axelsson som vunnit 2 priser på kort tid. Här med Grand Travel Award.

-Idag råder en överetablering – bara på sträckan Stockholm -Göteborg är tillgången på flygstolar nästan tre gånger större än efterfrågan. Det är en i längden ohållbar situation, menar Ulf Axelsson.


– I längden är det de bolag som har störst förtroende hos resenärerna och starkast ekonomi som kommer att klara sig. Vi har nu åter fått kvitto på att vi har kundernas förtroende och att vår kassa är stark visste vi redan, säger han.


Stora Affärsresepriset är resultatet av en enkät bland 700 slumpmässigt utvalda affärsresenärer som årligen genomförs av tidningen Affärsresenären. Undersökningen genomfördes i februari av Fürst Scandinavian Research AB.


Det är andra gången på kort tid som Malmö Aviation vinner pris som bästa inrikesbolag.


Så sent som den 1 mars fick Malmö Aviation priset Grand Travel Award som Bästa flygbolag inrikes. Priset delas ut av Travel News efter en enkät bland landets resebyråer.


– Det innebär att vi är förstahandsval både bland affärsresenärer och bland resebyråer, säger Ulf Axelsson.


Trots den tuffa marknadssituationen ökade Malmö Aviation sina marknadsandelar under 2003. I början av 2004 slog vi till med sänkta affärspriser och nya biljettyper som reducerade resenärernas flygkostnader med mellan 14 och 42 procent. Samtidigt har vi bjudit våra resenärer på överraskningar och upplevelser ombord.


Visst har vi en tuff period bakom oss. Och även 2004 kommer att bli tufft för inrikesflyget, med den överetablering som just nu råder på många flyglinjer. Men vi är rustade för detta med en stark kassa, nöjda kunder och fantastiska medarbetare, säger Ulf Axelsson.

Skriv en kommentar

Kommentarer

Inga kommentarer har skrivits ännu.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten