NextJet utökar sin flotta med ATR 72-200

Publicerad den 11 oktober 2012
Kommentarer
NextJet Kommer att utöka sin flygplansflotta med ATR 72-200. Beslutet är inte ett strategiskt, angående framtida flygplansflotta i NextJet, utan snarare ett komplement till våra ATP flygplan med liknande kabin och prestanda skriver NextJet i pressmeddelande.
NextJet ATR 72-200

NextJet ATR 72-200

– Detta ger oss möjlighet att utvärdera en ny flygplanstyp med större utbud och därmed möjlighet att expandera i framtiden, säger Matias Hedrén flygchef på NextJet

Under tiden som vi  implementerat ATR 72 och utbildat all personal så kommer vi utöka samarbetet med Danube Wings. Det ger oss möjlighet att möta ett ökat behov på vårat linjenät .

– Första kullen ATR besättningar beräknas skickas ner till Amsterdam under november månad för att sedan succesivt fasas in i vår produktion, avslutar Matias.

Kommersiell har ATR-72 varit en succé i sitt segment värden över. Vi ser ATR som ett starkt komplement till vår befintliga flotta och en möjlighet att erbjuda våra passagerare en bra produkt.

Skriv en kommentar

Kommentarer

Sören
2012-10-16 08:31

Man ska flyga med egna piloter vad jag hört. Några av ägarna som är piloter skulle gå rating på ATR..
Det säger ryktena.

!?
2012-10-15 21:09

Verkar seriöst!

ATR
2012-10-15 14:37

Med Crew från Danube eller Nextjet?

Sören
2012-10-15 13:06

ATR 72-200 får inte flyga på BMA. Golden fik inte använda sin 200 där.
Vad jag hört ska man flyga ATR på Danubes AOC.

Pax
2012-10-15 12:09

Låt oss alla be en bön att det inte är någon maskin från Cimber. Risigare kärror är svåra att hitta………

App
2012-10-15 10:42

Är det någon som vet var dessa ATR kommer ifrån, vilket/ vilka bolag dom flugit på innan?

Jewhan
2012-10-15 10:28

Man skulle sluta använda sitt eget flygbolag pga??

A
2012-10-12 23:41

Newsflash, det är dyrt med jet.

En som undrar
2012-10-12 19:23

Varför köper de inte ett eller flera jetflygplan istället?

joflin
2012-10-12 16:30

Ej godkänd på Bromma – hur så ? Visst är väl ATR-72-typerna inom flygplats-kategori: B ( till skillnad från dispens-krävande BAE-146 o liknande) !,
men kanske bullrar 4-bladiga TurboProp-varianten mer än 89 dB ? ( enligt ICAO Annex 16-definitionen) vilket lär vara begränsande kring Stockholms innerstad !

Satans farmor
2012-10-12 11:17

Grattis vad spännande! och du Sidvindslandning, ATP är en tjusig maskin! 🙂

tina
2012-10-12 08:26

jag vet inte om jag tycker att 72-200 är att göra framsteg? Jämfört med atr 72-500 så är 200 dubbelt så bullrig och får ju inte trafikera BMA! Men med 6 bladiga motorer är dom fantastiska! Lycka till!

Hm
2012-10-12 01:48

Då får Golden se upp. Då flyger snart NJ Sverigeflygs produktion, då man får anta att dom med sina öststatsavtal är betydligt billigare!

ATR
2012-10-12 01:06

När ska Nextjet ha ATR på sitt AOC?

ABA
2012-10-12 00:51

Härligt!!
Är det bara en maskin det rör sig om eller blir det flera?

M.P
2012-10-12 00:38

Jag tycker nog att ATR är ett steg i rätt riktning…ATP:n måste väl bli rätt svår att operera i framtiden, går det att hitta fler ATP i pax version idag? Se hur bra det går för ATR, säljer som aldrig förr och crew är säkert lätt att hitta.

E
2012-10-11 23:39

De tog in ett antal piloter, några som hade SAAB rating, några skulle tydligen på ATR kurs.

Positiv
2012-10-11 23:19

Helt otroligt att så många här på torget är så negativa, fantastiskt kul att ett svenskt regional bolag utvecklas i en positiv riktning.

Sf34
2012-10-11 22:42

Återigen,vilket fantastiskt flygbolag som visar framfötterna.
Vad säger nu dom som stod och skrek konkurs inom ett halvår??? Detta för 3år sedan;))) det finns säkert dom som fortfarande “hoppas” men får istället en långnäsa.

Grattis

Linus
2012-10-11 22:36

Tycker mest det känns onödigt med tre olika flygplanstyper för ett sånt litet flygbolag. Knappast kostnadseffektivt med avseende till crew-rotation (visserligen kan flygvärdinnorna jobba på 3 typer samtidigt men inte samma för piloter).

SAAB skepparen
2012-10-11 19:37

Ja flyger man till ställen där det inte blåser mycket sidvind och är blött samtidigt så funkar det ju. Synd bara att den är så fruktansvärt ful. NextJets färger får ju till och med en ATP att se OK ut men vid ATRen tror jag att det tar stopp även för dem.

m
2012-10-11 18:33

Kommer Nextjet anställa nya piloter ?

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten