
Nordica blir åter ett estniskt flygbolag
Publicerad den 5 januari 2021Kommentarer
Jag skrev aldrig att de var gamla, däremot har de flesta stått utan att användas i t ex Indien och Brasilien för att sedan leasas ut billigt till xfly. Ingen annan vill ta i deras flygplan. Individerna es-ata resp atb var i så dåligt skick att ATR inte ville ha tillbaka dom utan erbjöd att stå för rep istället. Dom är borta nu iaf. De “nya” ath och ati var i riktigt dåligt skick när de kom till xfly.
Snitt är Ca 10 År.
CRJ 900 Ca 12 År.
ES-ACG 8.9 Years
ES-ACI 14.5 Years, Parked
ES-ACJ 11.1 Years, Parked
ES-ACK 12.1 Years
ES-ACL 14.7 Years, Parked
ES-ACM 12.1 Years
ES-ACN 11.6 Years
ES-ACP 11.6 Years, Parked
ATR 72-600 Ca 7 år.
ES-ATC 6.5 Years
ES-ATD 6.5 Years
ES-ATE 7.2 Years
ES-ATF 7.1 Years
ES-ATH 8.1 Years, Parked
ES-ATI 7.9 Years
ES-ATJ 8.1 Years
@ Xxx
Varför sprida falsk information? Deras flygplan är väldigt nya, alltså inte gamla ”kistor” som du beskriver. De flesta av flygplanen är runt 10 år gamla vilket får ses som relativt nytt.
Får se hur länge det är ekonomiskt att flyga med dessa kistor till flygplan? De leasar de allra billigaste som går att få tag på. Varken billigt eller säkert när de går sönder…
Dock är det otroligt många stavfel i denna artikel. Korrekturläs innan ni publicerar!
“…tagit upp verksamheten efter Estonia Air”. – Det hette Estonian Air.
“…kunder polska LPOT och SAS”. – Bolaget heter LOT, inte LPOT.
“…styrelsens ordförande Erki Urya”. – Han heter Erki Urva.
“…Sex ATR 72-600 och sex CRJ-900”. – De har 9 CRJ och 7 ATR i skrivande stund.
CRJ – ACB, ACC, ACD, ACG, ACJ, ACK, ACM, ACN, ACP
ATR – ATB, ATC, ATD, ATE, ATH, ATI, ATJ
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten