Norrlandsrabatt i stället för tåg bra idé !
Aprilskämtet förra veckan där vi berättade om rabatt för Norrlandflyget var det flera som tog på allvar. I omröstningen på webfrågan var det hela 53% av 160 som tyckte det var en god idé.
Att alla norrlänningar kan flyga nästan gratis för räntan på Norrbottniabanan är ekonomiskt riktig beräkning, men poiltiker från (v) och (mp) som vill fortsätta att plöja ner miljarder i den svenska myllan är inte lika förtjusta. På en tågsajt tyckte redaktören - som för övrigt trodde på aprilskämtet - att en flygrabatt skulle bli en dödsstöt mot framtida tågtrafik till Luleå !
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten


