Norwegian byter till större Dreamliner på Stockholm
Publicerad den 26 januari 2017
Norwegian bygger nu upp långdistansflottan med enbart den större versionen av Dreamlinern, B787-9. I takt med att de levereras kan den ökade kapacitet som de innebär, 344 stolar till skillnad från 291 i den mindre versionen, B787-8, sättas in på linjer där efterfrågan ökat.
Kommentarer
Norwegian har nye moderne Dreamliners, med bedre plass enn på de gamle SAS flyene. Sardinburken finner du på SAS go, eller hva de kaller det for noe.
blir det bättre komfort av att byta B787-8 med B 787-9. Det är väl fortfarande samma sardinburks konfig på Norwegian, eller hur, i allafall på ekonomi klass, eller vad Norwegian nu kallar det för.
Tror 787-10 skulle passa Norwegian väl på många rutter men de är troligtvis ganska dyra. Men då 787-8 leasarna går ut kan de passa väl att byta in dem till -10’or om inte nya 797 blir mycket billigare att flyga över Atlanten med de troligtvis inte tillgängliga förrän 2025
Norwegian vil fly Dreamliner Oslo-Nice i sommer også.- Tviler på at Oslo-JFK er noe overkill for 787-9.- De øker fra 4 til 5 ganger i uken i 2017. Flere avganger enn både Arlanda og CPH.
Kanske borde nämna att LAX går från 2 avgångar per vecka nu till 1 nästa vinter?
Det är alltså en reduktion i antal säten.
Många av Norwegians 787 rutter är “overkill” för 787-9. Tex OSL-JFK, när väl 787-10 kommer med mera pax och kortare räckvidd kan den passa bättre, så Norwegian kunde lämna tillbaka 787-8 när dess leasear gå ut och ta dyrare men större 787-10’or istället. Är SAS smarta så köper de 787-10 och 777-10 och kan då de levereras i framtiden nå Norwegians enhetskostnader.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten