Norwegian vill köpa Boeing 797
Publicerad den 20 november 2017
Årets upplaga av Dubai Air Show har varit som de andra två stora flygmässorna i år, i Paris och Farnborough: Kamp mellan Airbus och Boeing om vem som kammar hem flest beställningar på nya flygplan. Därtill en del nya utvecklingar och tekniker som ser dagens ljus. Men fortfarande väntar alla på ytterligare en nyhet från Boeing: Hur blir det med B797?
Kommentarer
Nu var det just SAS NEO jag kommenterade och inget annat.
Vill haaaaa….
Vi flyger på CDG och har även bas där, det betyder inte att vi andra slipper CDG. Då vår andra flotta flyger på ORY blir det till att paxa med AF. Har även paxat på EZY, IB, BA, SK mfl och andra har fått biljetter på LH, LX, EK och TG för att nämna några andra. Bart jag jobbar? Det slutsatsen måste du dra själv.
Hahaha, du är rolig, du.
Vilket bolag jobbar du för om du åker passiv med AF?
Alla flygplan med dom nya turbofan motorerna är tystare även 320 med dom nya motorerna är tystare rent nonsens att påstå något annat.
320 neo är tystare än tidigare a320 och alla b737ng bullrar mer än 310 neo så är det bara
Ryktene sier at 797 har ett singel sete foran. Det forklarer jo hvorfor Kjos er så interessert i flyttpen..
Åkte passiv med AF i deras nyaste 320 buss. Blevriktigt besviken! All heder för bra service där alla får mat och vin för de som vill men komma och säga att bussen är bekvämare än 737an är ren nonsens!
Märkligt, jag satt i en 320Neo på raden över vingens framkant och tyckte den var avsevärt tystare än 737-800. Min granne tyckte samma sak. Sätena som sagt inte beroende på typen såklart..
Det kommer säkert en konkurrent till 797 från Airbus med samma nya 45k motorer, dock är A321ULR det naturliga valet idag. Risken är att Boeing inte kan tillverka den billigt nog för matcha en A322. Även SAS kunde ha nytta av en MoM-plan för Nord Atlanten och tunga rutter i Europa samt som sommar-/skid- charter maskin blir 797 svårslagen.
Flygplanstyp har lite eller ingen betydelse för sätenas bekvämlighet. Det avgörande är vilka säten och hur tät man placerat in dem. Ni har väl flugit med RyanAir och deras plastsäten inte trevligt trots att de är monterade i en B737.
Flög nyligen med SAS A320NEO. Kan knappast kallas komfortabel. Satt på rad 3, obeskrivligt motorljud i T/O samt hela “climben”. Hårda säten. När jag jämför komforten med SAS 737-800, så finner jag den betydligt mer komfortabel.
Kan inte föreställa mig att 321NEO, skulle vara mer komfortabel än 320NEO.
B757 är nog världens vackraste flygplan. Men det hjälper föga att vara vacker när man inte är bekväm för passagerarna. A321LR/NEO känns som den självklara ersättaren för bolag som valt bort den lukrativa fraktmarknaden.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten