
Ryanair: Alltid fullsatt
Publicerad den 16 januari 2020Kommentarer
bygger inte på ett fåtal flygningar mellan Gdansk och Växjö. Om du tror dig att kunna beräkna RYR’s kabinfaktor, på det undermåliga underlaget.
Då är det dax att lära sig något om statistik.
ABC Varifrån får du att mängder av att tidigt sålda biljetter aldrig används?
Galley gossip som vanligt?
Under monopoltiden, då SAS gjorde brakförluster.
Då pytsade staten in de pengar som behövdes.
Det kan INGEN förneka.
SAS borde ha konkat på sjuttiotalet!
Sedan SAS bildades har deras verksamhet inbringat en hel del till statskassan och kommuner!
Inga skattepengar har gått till SAS som inte återbetalats med råge. Visst har staten borgat för lån men det är ingen kostnad.
När staten senast sålde en del SAS aktier gjorde man en mycket stor reavinst.
Ett bolag registrerat utomlands ger marginell intäkt till Sverige om någon.
De anställda i Sverige ger många skattekronor till kommuner och staten.
Jag åkte med Ryanair mellan Gdansk och Växjö nyligen. En linje som jag använt flera gånger. Nu senaste gången var det maximalt 25 passagerare ombord på en kärra med 189 säten. En kabinfaktor på cirka 13% måste dra ner den totala kabinfaktorn en hel del.
I relation till hur mycket skattepengar SAS ätit upp likt ett förbannat slukhål hittills hade bolaget kunnat tillföra oss mer.
1. Byt ut den minst sagt inkompetenta ledningen som borde sparkats för länge sedan.
2. Inför rekonstruktion av bolaget
3. Sänk biljettpriserna markant
Räknar antal sålda stolar och inte beläggning. Säljer mängder av billiga biljetter ett halvår före avgång som nästan ingen använder, och tur är väl det eftersom skatten oftast är dyrare än vad kunden betalar.
SAS skulle kunna öka sin kabinfaktor markant
Sänk priserna markant vid låg beläggning, skapa en superlågpris app. Ett snowflake i bolaget.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten