SAS återupptar jettrafik Jönköping-Kastrup!

Publicerad den 2004-12-17 00:00av Redaktionen
Kommentarer

SAS i Danmark har idag beslutat att, efter drygt två års frånvaro, återuppta trafiken Jönköping-Köpenhamn i egen regi från och med den 16 januari. Inledningsvis kommer det att bli en daglig förbindelse söndag - fredag.

För första gången på över tjugo år kommer linjen att flygas med en modern jetmaskin. Det blir danska Cimber Air, som på uppdrag av SAS, kommer att utföra flygningarna med en CRJ RegionalJet (bilden) med plats för 50 passagerare.

 

Skriv en kommentar

Kommentarer

Inga kommentarer har skrivits ännu.

Skriv en kommentar

Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.

Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten