SAS och Reitan bildar GO
Publicerad den 22 augusti 2006GO ska sälja sina reseprodukter på nätet och i 2400 Reitan-ägda kiosker och butiker i Skandinavien, t ex Narvesen, 7-Eleven och Rema 1000. I Sverige äger Reitan också Pressbyrån.
GO uppger att man kommer att erbjuda flera unika möjligheter att skräddarsy reser med olika beståndsdelar, t ex flyg, bil, konsert och restaurang - och beställa paketet med ett enda tangenttryck.
GO kommer också att erbjuda färdiga paket, bl a GO Sun & Beach, GO City Break, GO Active, GO Ski, GO Cruise o s v.
Under nästa år räknar man med att hela distributionsnätet ska vara på plats, bl a med GO online-terminaler och stora TV-skärmar i de flesta av Reitan-gruppens butiker. Man ska också kunna köpa resor via mobil.
Robin Kamark, Senior Vice President Airline Commercial på SAS, säger att man tror starkt på att samarbetet med Reitan kommer att bli en succé:
“När två så starka ägare med så olika kompetens går ihop för att skapa något helt nytt inom resebranschen så blir resultatet väldigt spännande. Olikheten är vår styrka. Förklaringen är uppenbar: SAS kan resor och har 35 miljoner kunder om året. Reitan kan detaljhandel och har ett enastående distributionsnät med 2 400 försäljningsställen i Skandinavien.”
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten