Singapore Airlines ökar på Kastrup men Arlanda får vänta
Publicerad den 24 november 2021Kommentarer
Singapore Airlines är för många av oss ett mycket bättre alternativ än de bolag som inte tillhör Alliancen.
Alla som flyger bor inte i en huvudstad. Man behöver många gånger en anslutning och vill få hela resan på en bokning.
Dessutom har jag redan 200000 poäng att satsa på flygresor. Inom Sverige motsvarar det 20 bonus resor.
Läs själv hur långt du kommer med poäng: https://www.sas.se/eurobonus/poang/flyga-med-poang/poangtabell/
Att beskriva det som “ett kort stopp i Moskva” är närmast falsk marknadsföring. Mer som ett flygplansbyte, men med samma gate.
Ska man ändå byta kan man lika gärna göra det i Helsingfors, Peking eller Doha som Moskva.
Så länge Finnair, Emirates och Qatar Airways flyger till och från Arlanda via sina nav behöver man inte bry sig för varken SAS eller Singapore Airlines för att flyga till asiatiska destinationer. Det är välkänt att både Finnair, Emirates och Qatar Airways har utmärkta tjänster ombord, och ibland bättre service än Singapore Airlines respektive SAS. Också slipper man den irriterande mellanlandningen i Moskva.
SQ kommer inte tillbaka till ARN.
”In a regular monthly operating update for September 2020, Singapore Airlines has revealed that it will close four stations as part of a network review assessing its post-COVID-19 operations.
The following cities will see a permanent withdrawal of passenger service from the carrier:
Canberra
Dusseldorf
Stockholm
Wellington”
Linjen via Moskva till Stockholm fungerade inte för de svenska passagerarna som i många fall förfärades över ryssarnas beteende. När man ändå skulle mellanlanda kunde man göra det någon annanstans.
SQ traffikerade till Changi flygplats i Singapore och ej till Pudong Shanghai
ARN och CPH är att CPH är en professionellt driven effektiv flygplats, som har lyckats med att attrahera transfer kunder från många länder i norra Europa och ifrån bl. a. USA.
ARN har i alldeles för många år varit en eftersatt flygplats utan tydlig färdriktning mot att på alvar bli en riktigt internationell flygplats. Swedavia och ledningen på ARN bär tillsammans med den S- MP regeringen det tunga ansvaret för detta
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten