Sukhoi Superjet 100 försvinner från västeuropa
Publicerad den 21 februari 2019
Kommentarer
Antar att Ssj är billigare i inköp än tex motsvarande Airbus och Emb så …….
@Thomas: Sukhoj har väl inget med Ukraina att göra? Helt ryskt maskin
Det finns de som säger att de flugit så mycket med DY, att de diskvalificerar redovisningen av deras kabinfaktor. Snacka om trollfabrik!
Jag gillar också komforten som passagerare på den holken.
Det spelar ingen roll vad mätvärden säger. i praktiken bullrar/låter SSJ100 klart mer än Airbus A319 när befinner sig någon/några kilometer från BMA och hör dem starta.
“Dracula” Du sitter i den Ryska trollfabriken i St Petersburg och ljuger, Du har aldrig åkt med Sukhoien. Måste vara ett stimulerade arbete att sitta och kommentera och ljuga hela dagarna, och samtidigt rubeln falla varje dag.
Ser man det från pax-sida är dock SSJ100 en helt underbar maskin. Riktigt god komfort och de fem gånger jag flugit med den, även i mycket dåligt väder har den varit stabil i turbulensen.
Så om jag förstår så Beng Ove rätt så bullrar Airbus 319 ceo mer än vad Stockholms stad satt upp som bullergräns?
Bullerkraven som Stockholm stad satt upp gäller certifieringsvärden och en “limit” på 89 ENPdB i medeltal av de tre certifieringsvärdena.
A319 med CFM56-5, MTOW 75 ton (ref SN hemsida)
Start 86,3, Sidlinje 92 & Landning 94,4 EPNdB.
SSJ100 MTOW45,88 EASA certifiering
Start 82,9, Sidlinje 90,9 & Landning 94,3 EPNdB.
Har inte Adria stora ekonomiska problem redan nu?
Det jag skrev nedan är ju kända fakta i Sukhoi och Ryska flygplans affärer, finns egentligen bara en anledning till att köpen genomfördes MUTOR, det här borde de berörda myndigheterna i respektive länder undersöka.
Samma som sjöfartsverkets Italienska helikopterköp här, de har granskats av journalister men granska mer så hittar ni offshore konton, de kommer kanske fram nu när bankernas illegala transaktioner synliggörs.
Alla banktransfereringar finns lagrade på nätet.
Bromma flygplats borde endast få ha inrikes flygtrafik. All utrikes till Arlanda & Skavsta.
Hur dum kan man vara att köpa flygplan från Ryskt Ukrainskt! alltid 0 % i efterservice, håller inte med reservdelar, massor av groundningar med ständigt återkommande teknik, omöjliggör att flyga på tidtabell,
inga tekniska värden som angetts håller, (bullret bara ett av dem)
Mönstret går igen hela tiden
Indiska flygvapnet gjorde dundertabben med att köpa över hundra strids flygplan, alla står nu på marken oanvändbara, kostat mångmiljardbelopp pengarna i sjön, måste handla upp nytt.
Det var synnerligen märktbart när Sukhoi flög på BMA, att de bullrade så mycket mer än andra flygplanstyper, för oss dom bor i närheten av Bromma fpl. Skönt när A319 ersatte!
Vi som bor under in/utflygningen tackar och bockar för att vi slipper SSJ100. Den är betydligt bullrigare än övriga flygplanstyper som trafikerar Bromma.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten