Norwegian visar vinst i tredje kvartalet
Publicerad den 28 oktober 2021Kommentarer
Norwegians flygande personal ärINTE anställda på moderbolaget. Däremot på ett antal Norwegian ägda bemanningsbolag.
Norwegian klarar, som vanligt, inte av att tjäna pengar på driften av flygbolaget 621 miljoner i förlust på driften. Stora problemet är att intjäning per passagerarekm är 0,39 NOK, utgifterna är 0,65 NOK per passagerare km..
Detta indikerar att man fortsatt är tvungna att sälja biljetter till långt under kostpriset. Snart dags för ny emission, igen, igen.
Hoppa in i forumet om du inte tycker det “klagas” tillräckligt på SAS…
Det var underskudd på driften på 169 millioner. https://e24.no/boers-og-finans/i/Po042p/norwegian-sjefen-det-er-ikke-godt-nok-men-det-beveger-seg-definitivt-i-riktig-retning
Dette kommer til og vaere slutten för SAS tror jeg.
Hva er deres analyse?
Norwegian er på rett vei. 73% fyllingsgrad, stadig flere passasjerer. Overskudd.- Og nå 13 nye flyg til flåten.
“Norwegians justerade ebitdar kom in på -305 miljoner norska kronor, vilket var en mindre förlust än jämförbart kvartal i fjol, då siffran landade på -401 miljoner norska kronor”
Flygtorget har som vanligt lite svårt med rapporterna
Underskuddet var på 169 millioner på driften. (E24.no) Folk klager på Norwegian for mye rart her på forumet. Ikke minst da selskapet var delt opp i diverse datterselskaper. Nå som SAS gjør det samme, så leser jeg om at SAS må jo følge med i tiden, og dette er helt nødvendig. Er det fordi SAS føles mer svensk kanskje? Lett å klage på Norwegian, men gir SAS skryt for de samme tingene. Hykleri kalles slikt.
Enligt bolagets siffror gjorde man ett underskott på 621,6 miljoner norska kronor på driften.
Hur får Flygtorget det till en vinst? Det är väl ändå på driften man skall tjäna sina pengar men nu är jag inte ekonom så vad vet jag.
Trots att alla piloter och kabinanställda har fasta scheman och högre löner än SAS så går man med vinst. Snyggt jobbat! SAS får fortsätta skylla sina dåliga siffror på “dyr” personal.
Ja det är klart det blir vinst när man går i konkurs och rekonstruerar och därmed inte betalar skulder till kunder och leverantörer…
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten