Det finns 7 kommentar/er. Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades. Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten
|
DY är skumma
Skrivet av Grin-go, 2012-03-20 20:49:28
Ja du, hur tänker DY då om dessa destinationer står öppna? (LAX, SFO, IAH, MIA, HKG, SIN, DEL, BOM). Jo man börjar flyga linjer som flera flygbolag redan flyger.
|
|
Sopa banan 3
Skrivet av Pandion, 2012-03-20 18:39:58
Lyckas man med detta kommer man ju att sopa banan med SAS då SAS knapp flyger intercont. Destinationer som LAX, SFO, IAH, MIA, HKG, SIN, DEL, BOM mfl står öppet utan någon som helst konkurrens... Ja, någon som har någon bra förklaring kring hur man tänker borta på SAS?
|
|
Sopa banan 3
Skrivet av Pandion, 2012-03-20 18:22:38
Lyckas man med detta kommer man ju att sopa banan med SAS då SAS knapp flyger intercont. Destinationer som LAX, SFO, IAH, MIA, HKG, SIN, DEL, BOM mfl står öppet utan någon som helst konkurrens... Ja, någon som har någon bra förklaring kring hur man tänker borta på SAS?
|
|
Sopa banan 2
Skrivet av Pandion, 2012-03-20 18:22:18
Men jag har en känsla av att Norwegian kommer att, på sitt manér börja flyga hit och dit 1-2 ggr per vecka och skapa underlag och lönsamhet. Klart är att det är en begränsad mängd pax i skandinavien som flyger intercont, och underlaget är inte lika stort som nere i Europa, men jag har en känsla av att Norwegian kommer att, på sitt manér börja flyga hit och dit 1-2 ggr per vecka och skapa underlag och lönsamhet.
|
|
Sopa banan?
Skrivet av Pandion, 2012-03-20 18:21:41
Det är ju bara att ta hatten av för Norwegian. Själv undrar jag hur man tänker på SAS huvudkontor? SAS har ju valt som strategi att vara ett regionalt flygbolag i norra Europa, man man läcker intercont pax både till Lufthansa, KLM och även Finnair. Klart är att det är en begränsad mängd pax i skandinavien som flyger intercont, och underlaget är inte lika stort som nere i Europa...
|
|
Vad är back up planen?
Skrivet av Anders, 2012-03-20 13:39:00
Nya flygplanstyper har inkörningsperioder. Hur skall DY handskas med det? Om de vill prova långdistans varför inte skicka 737orna med tankstopp i t.ex. Gander till New York? Kanske inte skulle vara så populärt från Oslo och Stockholm men skulle säkert funka från Tromsö, Trondheim, Bergen, Stavanger, Luleå, Göteborg, Jylland, Åbo mfl. N.Y. är faktiskt inte så långt bort och de skulle vara långt från det första bolaget att köra transatlantiskt med 737.
|
|
Fel
Skrivet av Fel, 2012-03-20 08:14:20
1. LOT är det första Europeiska flygbolag som kommer få leverans av 787. 2. Thomson Airways var det första flygbolaget som valde GoldCare till sina 787:or.
|
|