Skriv ut  

Sverigeflyg tar över delar av Skyways linjenät

Flygnyheter, Anders Carlsson, den 22 maj 2012
Sverigeflyg kommer med omedelbar verkan att sätta in extra flyg mellan Arlanda – Visby, Halmstad – Arlanda, Halmstad – Bromma och Växjö – Arlanda. Just nu arbetar bolaget med att hyra in kapacitet från Nextjet, Golden Air och Malmö Aviation.

Sverigeflyg försöker nu återstarta trafik på fyra av de linjer där Skyways sedan i morse ställt in flygningarna. Målsättningen är att börja flyga så snart som möjligt och förhandlingar pågår just nu med Nextjet, Golden Air och Malmö Aviation om att frigöra kapacitet för att klara de fyra linjerna: Arlanda – Visby, Halmstad – Arlanda, Halmstad – Bromma och Växjö – Arlanda.
– Vår förhoppning är att de passagerare som planerat att resa med Skyways till eller från Växjö, Visby eller Halmstad ska kunna genomföra sina resor med oss på Sverigeflyg redan inom någon dag, säger Michael Juniwik.
          De tre destinationerna har valts för att Sverigeflyg redan idag flyger där och därmed redan har en upparbetad organisation. Om det blir aktuellt att ta över ytterligare delar av Skyways linjenät är osäkert.
- Det kan jag inte uttala mig om, just nu prioriterar vi de här sträckorna och arbetar febrilt med att hyra in flygplan och besättningar och kunna presentera en turlista, säger Emma Sandsjö, kommunikationsansvarig på Sverigeflyg.

Du kan boka flyg på Flygtorget.se
Boka Flyg Halmstad - Arlanda
Boka Flyg Halmstad - Bromma
Boka Flyg Arlanda - Visby



Kommentera artikeln
Det finns 1 kommentar/er.
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
KopplingDu kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten

Monopol-konkurens-Monopol
Skrivet av Hasse, 2012-05-22 16:14:43
Fri företagsverksamhet gynnar resenärerna! Jo på kort sikt gynnas resenärerna då bolagen försöker konkurera ut varandra genom prisdumpning. Lyckas det så försöker den starkaste aktören skapa sig ett nytt monpol eller så delas marknaden upp mellan olika aktörer.Det är förbjudet med kartellbildningar, men finns även inom flyget som inom andra brancher. När folk/företagare klagar på att det inte går flyg till landsorten så varför klaga? Profit styr flygets infrastruktur.
Anmäl inlägget
   Skriv ut   Tipsa en vän
Volflight
Pilotshop
BAM
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn