
Olycksdrabbade Sukhoi flyger fortsatt på Sverige
Publicerad den 8 maj 2019
Kommentarer
Anders, sluta upp med de där fasonerna!
På Sverige innebär att flyga “på Sverige-rutten”. Vad säger du själv? Går du på bio? Eller går du i bio? Eller går du till Bio?.. Du träffar någon och tänker se en film.. Säger du då “Ska vi gå till bio”? Att flyga på en destination är en yrkesjargong. Det är faktiskt DIN kommentar som var ogenomtänkt.
Formuleringen är helt korrekt då meningens ursprung är ”flyger fortsatt på rutter i Sverige”. Anders Carlsson har använt sig av Svenska språket helt korrekt och jag fattar inte varför folk på flygtorget bara kommenterar saker som inte har något med flyg att göra.
Flygplan kan flyga
– Till sverige
– Från Sverige
– I Sverige
– Över Sverige
INTE PÅ SVERIGE. IDIOTISK FORMULERING!
Riktigt bra flygplan i övrigt. Klart motorerna har iof. Haft en hel del “teknik” men utöver det är den ruggigt skön att flyga som pax. Synd bara att fönstren sitter så lågt. Annars trevlig. Och ja, den låter och ja, den luktar. Gott och mysigt!, All heder åt flygvärdinnan som drog ut pax ur branden!
Klart som korvspad kan man väl inte säga att det är. Du har inte en aning om hur vad som hände på flightdeck och vilka system som ev var utslagna. Det vi kan se på videon är att planet studsar och vid “andra landningen” ser det ut som en brutalt hård sättning. Brand ombord innan sättning vet vi inte, det enda som är uttalat är att blixten slagit ned i flygplanet. Avvakta utredningen, allt annat är spekulation.
Planet var tankat för flygning!
Man behövde snabbt landa pga brand ombord.
-För hög landnings vikt
-Brand ombord
Klart som korvspad att landningen blir därefter.
Troligen med för hög fart med…(?)
De senaste dagarna är ju flygplatsen faktiskt stängd för trafik på grund av banunderhåll, om det är det som spelar roll, men idag den 8/5 flygs turen betydligt tidigare än vanligt, ank redan kl 18:55. Med SU9, såklart!
Känns det inte som den totala katastrofen blev ett faktum när flygplanet slog ner i banan och knäcktes och bränslet från vingarna satte fart på elden?
Varför stoppa flygningar med typen efter en olycka som denna. Man brukar inte införa flygförbud på A320 eller 737 varje gång de kraschar.
Enligt flightradar24 så har alla avgångar med Aeroflot ställts in till Göteborg från Moskva och de har inte flugit de senaste två dagarna. Kommer de ändra plantypen eller blir det samma SSJ100 som flyger linjen?
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten