
All Nippon Airways på väg till Sverige?
Publicerad den 3 september 2019Kommentarer
Tyvärr för Stockholms del är nu både Kastrup och Gardemoen mer troligt som det ser ut just nu. Norge är populärt turistmål för Japaner och Laxexport som blomstrar. I Sverige ska vi ändå bara åka nattåg överallt i framtiden, det är över…
Vad ska de göra här?…när såväl Helsingfors, Oslo som Köpenhamn är mödan mer värd.
Om man mot förmodan väljer Arlanda, bli även detta en “dagslända” med inbyggd snabbavveckling.
Så mycket teorier om Arlandas korta 2500 m banor.
Hur många heavy maskiner måste använda den låånga 3300 m varje dag ? 10 starter och landningar ? eller tom 20 stater och landningar ?
Enligt min information har 2 slots/dag tilldelats Danmark, Norge och Sverige tillsammans. En till All Nippon Airways och en annan slot till ett skandinaviskt bolag.
Om det blir SAS är det troligt att de flyger med A330 neo eller A340.
Flygskatt,flygskam, kollapsad valuta, miljöpartiet i regeringen.Sverige är en nation styrda av stolpskott
En B777 till Tokyo från 2500 m. Varför skulle JAS INTE räkna på det.
Lär ju knappast bli Stockholm. Vi har en regelbunden tradition numera att bli av med långlinjer till CPH. HKG och nu LAX. Bara att inse att Sigtuna Flygstation ska mata till andra. Riktigt sopigt.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten