Dreamliner
Nu har jag åkt med Dreamliner och inte tyckte jag att det var något märkvärdigt.
Visst att fönsterna var stora och bra. Men ljud mässigt tycker jag var så där.
Dreamliner var helt okej men inte något att hurra för
svar
@Sv Klentrogen ???
According to FLIGHT CREW LICENCE
XIII Remarks / Anmärkningar
Language Proficiency / Språkkompetens
English Level 6 validity unlimited
Swedish Level 6 validity unlimited
Undrar om du själv förstår vad det står i länken du bifogade?
Till de klentrogna,
The $28 Billion Challenge For Boeing.
Boeing is on the right track but the way we view it there is little room for error, as additional costs-cutting measures on top of the ongoing improvement barely zero out the deferred balance.
https://aeroanalysis.net/the-28-billion-challenge-for-boeing/
B787 säljs ju som alla vet med med två motorer.
Du kan välja mellan RR och GE.
Just nu verkar GE vara det bättre valet!
Ange källa om Boeing’s break even på 787. Annars betraktas ditt inlägg som svammel.
Hur tror du att AIB’s break even ser ut på 380’n?
Vad vet du om vilka avtal bolagen har med sina leverantörer?
Om du satt på den kompetensen, så tror jag inte att du tjatade här på FT.
Ni som tror att flygbolagen inte kan förhandla avtal, vet inte vad det handlar om.
Visst kommer motortillverkaren ta en del kostnader. De betalar den direkta kostnaden för motorbytet. En stillastående maskin kostar pengar, reparationen är bra en del av alla kostnader. För förlorad vinst får man aldrig ersättning.
Ni som tror att flygbolagen går skadelösa vet inte vad det handlar om.
Men break even är långt borta. Projektet fortfarande på minus.
De kostnader du talar om hamnar hos RR.
En som vet bättre!
Bara å titta i USA. Massvis med 787 på bla American och alla syd amerikanska bolag. Likaså i Asien. Säljer som smör…
Men Break even är långt borta för B787 för Boeing. De flygbolag som nyttjar flygplanet har också haft stora kostnader flygförbud, motorproblem mm.
En som vet!
Nu är det så att 787 säljer mycket bra. Det finns folk som kanske vet lite mer än du.
Boeing 787 och Boeing 737 MAX är Boeings sorgebarn. Man kan undra var bolagets duktiga tekniker tagit vägen.
Är det så att endast ja sägarna är kvar. De som hade kritiska synpunkter har fått sparken.
har rest med dreamlinern ett pat gångar, KLM och BA , tycker inte det var något speciellt, ganska bullrig om man sitter bakom vingerna, A340 är faktiskt mindre bullrig än B787 säkert pga 4 mindre. motorer. Det där med att trycket i kabinen är högre på B787 är inget som jag märker, ingen skillnad mot andra flygplan tycker inte jag.
Ursprungligen var B787 tänkt ha en annan config i kabinen med 8 stolar per rad det hade helt säkert varit mycket bättre.
Godbiten, er det denne http://avherald.com/h?article=4cb6a09d&opt=0
https://www.expressen.se/nyheter/bitar-lossnade-fran-flygplan-bilrutor-krossades/
Någon som känner till vilka bitar som lossnat?
It’s just another aircraft…