Air Leap och de absurda biljettpriserna
Air Leap försöker etablera sig med all kraft men lyckas bara fylla ett par stolar per flygning. Samtidigt går tågen överfulla! Har VD Jon Melkersson koll på sitt flygbolag och marknaden över huvud taget?
Dra igång en kampanj som förklarar varför flyget är säkrare ur smittperspektiv + sänk biljettpriserna! Air Leap konkar inom några veckor, ta mig på mitt ord.
svar
Att Wizz eller Ryan skulle gå in på svenskt inrikes är oerhört osannolikt.
Får man fråga vad dina källor är angående platsbokningar är?
Bara av att vistas på Bromma så ser man att de har väldigt många bokade på de flesta av deras kärror. De gångerna jag jag flugit med dem till Visby på MDA så har alla 72 stolar varit bokade..
Sen ligger även skatten på en flight till Luleå tex. På cirka 270:-, då går det inte att sälja biljetter för 300:- enkel och förvänta sig en vinst…
@Realist
Tvivlar på att Wizz Ryanair Easyjet börjarfl yga från Haparanda till Luleå
JKG till SDL och VBY till GOT osv…!
Vill man flyga då ska det kosta…
Jag har svårt att se att ett lågprisbolag likt Ryanair eller Wizz skulle komma in och konkurrera på linjerna där Air Leap flyger?!?
Priserna ligger på tok för högt. Snart kommer lågprisbolagen att ta över den svenska marknaden.
Leap går mot en motvind ( ej flygbolags anst )Det ser man ju.
Men bra så länge det håller,redan dragits ner.
Och vad kostar inte all wetlease dem har?
Tror att man måste höja biljettpriserna. Att det varit billigare att flyga Palma-Stockholm än att ta Arlanda Express är orimligt. Det borde vara tvärtom.
Så tycker du att din f.d. arbetsgivare BRA gjorde det så mycket bättre?
Kanske är just biljettpriserna som behöver öka för att denna bransch ska återgå till någon form av realistisk nivå.