Tråden startades av: ABC  2021-07-20 01:12:48
SAS nya VD blind och döv? 
Samtidigt som alla nödutgångplatser är ständigt slutsålda hos konkurrerande bolag på alla viktiga semesterdestinationer och SAS egen plusklass närmast helt täcker området fram till nödutgångarna funderar nya VDn på om SAS inte ska bli ett lågprisbolag!? Räcker det inte att många resenärer som vill ha en bättre produkt redan idag väljer något annat bolag? Jag tror knappast någon åker med Transavia till Alicante, så tydlig kan jag vara. Ska vi som inte vill resa fyra timmar i miserabel standard alltid tvingas resa via Helsingfors, London, Istanbul, Paris, Zürich eller Frankfurt?

Svar på ovanstående inlägg (Senaste högst upp). Ändra sortering

Acer
2021-07-24 14:20:07
SV: SAS nya VD blind och döv?
@Bertil,
Du blandar önsketänkande med egen fakta.......
Du jämför SAS Plus med Business, vilket trams. Vill man ha fill buiness så åk med Lufthansa till Mallis via Frankfurt t.ex. Då får du din blockade mellansäte till runt 8 gånger vad en Plus nonstop kostar. Maten är sämre än SAS Plus men ligger på tallrik vad nu det är värt för dig........
Rune
2021-07-22 22:23:10
SV: SAS nya VD blind och döv?
SAS Styrelse har i stort sett bytts ut senaste åren. 7 av 11 har tillträtt senast 3 åren.


Källa;
https://www.sasgroup.net/about-sas/bolagsstyrning/styrelse/sas-styrelse/
@ sv Bertil
2021-07-22 10:30:13
SV: SAS nya VD blind och döv?
Snacka om okunniga fördomar… Hahahaha.
28 haverier ger inte direkt Turkish guldmedalj i flygsäkerhet. Nä, inget bolag jag och min familj åker med.
ABC
2021-07-22 01:40:44
SV: SAS nya VD blind och döv?
Snacka om att leva i det förgångna, vet ej om ni ska tas på era ord eller om ni skämtar? Ni är väldigt svåra att ta seriöst.
DC-10 (R)
2021-07-21 22:55:50
SV: SAS nya VD blind och döv?
Jag och säkert flera med mig, har fått nog av "business snobberiet".
Om ni är så vip, då bryr man sig inte om att sladdra här på FT.
Tramsiga och barnsliga inlägg, från en del "wannabess".
Galleygossip!!
ARLANDA
2021-07-21 20:27:45
SV: SAS nya VD blind och döv?
28 haverier är väl ganska svårslaget även om det är på 72 år......
sv Bertil
2021-07-21 16:27:26
SV: SAS nya VD blind och döv?
Under sina 72 år inom flygbranschen har Turkish Airlines varit med om fem haverier på bolagets internationella flygningar och 23 på dess inrikesflygningar. Det mest kända är Turkish Airlines Flight 981, vilken havererade i Frankrike den 3 mars 1974 på grund av explosiv dekompression.

Turkish Airlines är inte osäkrare än övriga flygvärlden.
Okunniga fördomar!
ABC@Bertil
2021-07-21 15:25:55
SV: SAS nya VD blind och döv?
Glad att någon håller med om att de fått nog av lågpris och att fattigklassen ”plus” marknadsförs som premium när den inte ens når upp till internationell ekonomiklass. För barnen som kommer in o branschen idag är väl Dyngan och Ryan det nya normala men de kommer också att växa upp och få krav. För att kritisera TK säkerhetsmässigt är min rektion samma som din men efter ett sök på nätet hittar jag bara en enda dödlig olycka med en flygplanstyp Turkish fortfarande har. Den är från 2009 och 12 personer dog, 126 överlevde. 2009 är för övrigt samma år som Air France förlorade sin A330 över Atlanten med 228 personer ombord. Hur kan man du bedöma TK som fortfarande ”osäkert”?
Bertil
2021-07-21 12:46:35
SV: SAS nya VD blind och döv?
Nu tillhör jag den delen som klagar på undermåliga SAS Plus och hoppas på en riktig business som man hade förr i tiden även inom Europa. När en del nämner att de hellre åker med Turkish blir jag mörkrädd. Är det något SAS är bra på är det flygsäkerheten. Det med flygsäkerhet är ett ord som inte förekommer inom Turkish som är ett av de mer olycksdrabbade flygbolagen i världen. Sätter mej hellre i SAS Plus än Turkish business även om den är mycket bekvämare och har bättre mat. Flygsäkerheten är viktigast och då skall man inte ner i lågpristräsket och pressa kostnaderna för då försämras även flygsäkerheten.
Flygare
2021-07-21 11:31:27
SV: SAS nya VD blind och döv?
Sverige har aldrig varit SAS största marknad, allmän avundsjuka, snålhet och jantelagen sätter stopp för nån vidare försäljning av premiumbiljetter.
Svenne banan vill ha billigt, billigt, billigt. Samtidigt som man klagar på det.
Därför går Ryanair , Wizzair o. likn. relativt bra i Sverige.
bättre går det i Danmark och framför allt i Norge där man inte är lika ångsta för att unna sig.
Konstapel Pekpinne
2021-07-21 11:29:11
SV: SAS nya VD blind och döv?
Detta måste vara en trolltråd. Varför skriver MSN en så infantil rubrik när VD:n ifråga knappast ens har börjat på nya jobbet, och sedan det avhandlade ämnet isig är bara är BS. Vad vill du egentligen uppnå med tråden? Trams…
sv ABC
2021-07-21 10:50:31
SV: SAS nya VD blind och döv?
"sulversurfarnas" Vad är det, eller bara slarv med korrekturläsningen?
ABC@LV
2021-07-20 23:09:05
SV: SAS nya VD blind och döv?
Jag är glad att du instämmer med mig om vad som är fina flygbolag och vilka som erbjuder en klart undermålig premiumprodukt. För oss som vill ha detta gäller flygbyte eller att resa söderut med Agean eller Turkish. Som tur är finns även många andra destinationer lite längre bort. Vill flygbolagen här inte ha sulversurfarnas pengar slipper de garanterat.
Buissjet
2021-07-20 22:24:34
SV: SAS nya VD blind och döv?
Föreslår att du chartrar en Learjet eller liknande. För du är väl inte utfattig eller snål?
J
2021-07-20 18:39:04
SV: SAS nya VD blind och döv?
Önskar nya VDn lycka till och hoppas att han kan skapa en god relation med dom anställda. Det är vad SAS behöver.
LV
2021-07-20 17:39:44
SV: SAS nya VD blind och döv?
Ännu en tråd från en wannabee. Klarar man inte en fyratimmars flygning, i SAS plus. Flyg då med något annat "fint" bolag. Överlägset inlägg, från en som påstår sig vara i flygbranschen.
Trött
2021-07-20 15:26:40
SV: SAS nya VD blind och döv?
SAS nya VD har precis tillträtt. Han har nog mer saker att sätta in sig i, än snobbproblem. Överlägsen galleycat attityd, hör inte hemma här.
Frågan är om vem som är både blind och döv?
ABC
2021-07-20 13:56:09
SV: SAS nya VD blind och döv?
Ska vi gissa på att jag inte tänker på inrikes och inte heller förväntar mig liggfåtöljer till PMI. Men någon borde väl ändå kunna erbjuda vanlig affärsklass på direktflygningar från ett av Europas rikaste områden till södra Europa? Alla kunder är faktiskt inte snåla och utfattiga.
@ABC
2021-07-20 13:23:47
SV: SAS nya VD blind och döv?
Snarare du som försöker starta en shitstorm…
Nya VDn har inte sagt något sådant som du påstår. Det är bara spekulationer i ” media” ingenting annat.
Flygare
2021-07-20 12:28:51
SV: SAS nya VD blind och döv?
Ännu en helt oseriös tråd, uteslutande baserat på trådskaparens fantasi.
Bertil
2021-07-20 10:58:26
SV: SAS nya VD blind och döv?
SAS behöver en standardhöjning och inte ner i lågpristräsket. SAS Plus är inget att komma med om man vill ha lite komfort på flygningen till medelhavet. Mat som serveras i papplåda som man inte ser vad det är i lådan och endast tre alkoholhaltiga drycker ingår på en fyra timmars flygning. Dessutom trångt mellan stolarna eftersom man inte blockar mittstolen som andra flygbolag gör i business.

Ja tack till sleeper seat till Kanarieöarna. Nu är det samma usla Plus på en sex timmars resa. Inte så konstigt då en t o r i Plus till Las Palmas säjs för 3000kr. Höj priset med några tusenlappar och förbättra servicen till gamla tidens SAS business. Folk som reser är inte fattiga och lägger gärna några tusen extra bra flygkomfort, annars kan man ju välja Rajjan om man inte vill prioritera bättre flyg.
Stockholmare
2021-07-20 10:40:42
SV: SAS nya VD blind och döv?
Det är väl 99% svensson som åker till malaga och vill betala så lite som möjligt… det är väl isåfall helt rätt?
@ABC
2021-07-20 09:10:42
SV: SAS nya VD blind och döv?
Vilken destination tänker du på?
Andreas
2021-07-20 08:55:52
SV: SAS nya VD blind och döv?
Vad kommer ditt påstående ifrån? Hur vet du vad han funderar på?
EB
2021-07-20 08:16:27
SV: SAS nya VD blind och döv?
@ABC , vad menar du med miserabel standard ? Hade Du tänkt Dig sleepers till Mallis ? T.o.m chartern har samma space mellan stolarna som SAS har, dvs 31 tum
 

Tillbaka

Pilotshop
Flygtorgets nyhetsbrev
Flygrevyn