Tråden startades av: CC  2020-05-28 23:56:21
Staten 
Men kan vi få ett enda bolag i Sverige som ÄR statligt och flyger till alla städer!Tänk så lungt och skönt för oss alla anställda.
SAS sköter utrikes och ett nytt fräscht sköter inrikes.

Svar på ovanstående inlägg (Senaste längst ner). Ändra sortering

CFIT
2020-05-30 22:22:49
SV: Staten
Jag är helt på din sida!
Och då är jag vare sig kommunist eller vänsterpartist....
Röda Baronen
2020-05-31 09:58:38
SV: Staten
Nej tack till fler misskötta statliga bolag! Det är helt fel väg att gå,
Assar
2020-05-31 12:40:41
SV: Staten
Det kommer inte att finnas behov/tillgång till in- eller utrikestrafik i Sverige. Staten är ju ifärd med att utrota såväl människor som flyg. Annars tycker jag som du!
Ali
2020-06-01 09:41:09
SV: Staten
SAS vill flyga alla svenskar till Köpenhamn. Det blir varken ekonomiskt eller miljömässig trätt för utrikestrafiken.

Inrikes krävs storlekar från 9 till 200 pax. Inget enskilt bolag kan ha kostnadsanpassning till så olika förutsättningar. Nån enstaka trafikplikt när andra kommunikationer är urusla, men annars marknadsstyrt men med säkerhet från TS och ekonomikontroll från tex Trafikverket.
Flygare
2020-06-01 12:52:36
SV: Staten
Otroligt att folk fortsatt har förtroende för vår eländiga regering, och div statliga verk. Efter alla skandaler. Regeringen och Swedavia har sett till att förstöra för flyget , långt före Corona pandemin.
E
2020-06-01 18:41:34
SV: Staten
Usel idé för de som skall betala, dvs, skattebetalare och kunder.....

Tycker Du att det samma skall gälla för alla andra brancher? Det har provats förr, i Sovjet med rätt begränsad framgång.......

Eller, tycker Du att just flyget skall ha en annan ställning där skattebetalarna skal betala kalaset?
sv CFIT
2020-06-01 20:10:31
SV: Staten
Men det är vänsterpartiska/kommunistiska tankar du har. SAS anställd?
F
2020-06-02 07:12:45
SV: Staten
Lycka till att få privata aktörer att investera i branschen.
Finns en anledning till att i stort sett alla industrialiserade länder har sina legacy carriers. Kostnaderna att starta upp ett flygbolag i större skala (inte små plutt bolag) är enorma.
Teknikern
2020-06-02 09:08:23
SV: Staten
Som det fungerade förr i Sverige, tripp trapp trull dvs Sas, Linjeflyg, Swedair och under dem små privata flygbolag som Holmströms Air med 19 seat. Hela Sverige trafikerades nästan, var det så hemskt?
@Teknikern
2020-06-02 13:10:47
SV: Staten
Och vem tror du kommer betala för kalaset?
Oavsett vad ” Statsministern” och andre dinosaurier tycker kommer vi aldrig att återvända till 70 talets Sverige, tack o lov...
Sv @Teknikern
2020-06-03 15:47:15
SV: Staten
Det är de som nyttjar flyget som skall betala. Det är en mycket bra devis. Av vilken anledning skall den som aldrig flyger vara med och betala för de som nyttjar flyget?

Bästa alternativet är om ett bolag eller koncern sköter flyget. Vi ute i landet vill inte ha två olika bokningar när vi skall utomlands.

Har faktiskt flugit Arlanda - Gävle/Sandviken reguljärt.
Tobbe
2020-06-06 13:55:44
SV: Staten
De va bättre för,,,Sanna mina ord
LFV
2020-06-07 10:16:57
SV: Staten
Eller så kan man ju fundera på varför staten inte stöder sina egna verk... man öser pengar över hela samhället.. men ska sparka halva LFV...
pilot
2020-06-07 14:28:03
SV: Staten
Jag skulle aldrig vilja jobba för ett statligt bolag. Aldrig!!!!
 

Tillbaka

Pilotshop
HDI
Pilotshop
Flygrevyn
Flygtorgets nyhetsbrev