Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Vad fattas i min tfu-utb?

Tråden startades av MATI

Har lagt ut 110 K för mitt ppl ink. NQ
60 K för min atpl-teori(onödigt mkt)
Ska sen flyga upp till 100picH för ca 100K
Efter det Cpl, Me o Ir 140K (bra pris) Ger mig ca 75-80 h flyg fördelat olika
Mcc ca 40K

Tot. 450 K och en komplett tfu ska kosta ca 700 K

Vad är det som kostar 250 K som jag inte har tänkt på?

Publicerad den 2014-01-19 15:05
Skriv ett svar
Antal svar: 16

svar

Max
2014-01-22 22:47

Ja, kommer du inte in på gratisutbildning kan du absolut komma undan för en relativt billig peng om 450k om du går modult.

Bravo 1
2014-01-22 20:18

@ Anders. Det stämmer, Tromsö utbildningen ligger åt pipan, men gratis och med förmodligen den bästa utsikten, med fjordar och fjäll. Antar att de har samma krav som TFHS, men vad jag har förstått flyger man inte förrän några terminer in på programmet. Istället ägnar man sig åt matte, fysik och liknande i början, och det är frågan om man orkar det.. men kan ju va värt det..?

Ok
2014-01-22 15:16

Då är det du o 1000 andra i Sverige! Du är verkligen unik! Passa på o köp en 737 rating o slåss om de fina SAS jobben med 28000 i ingångslön. Sedan räknar du hur lång tid det tar att betala tillbaka de 750000 du lagt ut!

Anders
2014-01-22 14:47

Tromsö!? Är inte det way off? Vad har de för krav där?

H m k
2014-01-22 09:24

“Staten”, helt rätt. 60 platser om ÅRET! Chanserna är enorma. Ha tålamod! SÖK!

Staten
2014-01-22 00:48

@MATI
I dessa tider är det närmast dumdristigt att köpa sig en privat flygutbildning.
I nuläget finns det över 60st statligt finansierade (GRATIS!) utbildningsplatser som du kan söka.

20st vid TFHS
24st vid Universitet i Tromsö
20st vid SAA

Lägg tiden på att förbereda dig för antagningstester istället. Varför gå den hårda vägen?

hmm
2014-01-21 15:05

“MATI”. Spelar ingen roll om du jobbat 1 eller 20 år på kontor. Du SKA INTE betala för din utbildning. Det måste få ett stopp på alla dessa personer som köper sig fram i pilotbranschen. Ni förstör för alla!

MATI
2014-01-21 14:24

tack för compliments men jag har arbetet på kontor i 5 år och det var ett under-tiden-jobb tills jag skulle bestämma mig för vad jag egentligen skulle bli. Till slut blev det flyget och det gäller för mig fortfarande.

Men kom igen nu något måste ju fattas eller är det bara såhär!(ovannämnt)

Tman
2014-01-20 12:31

@MATI
Du verkar vara en smart och driven person.
Mitt råd till dig:
Använd de egenskaperna och utbilda dig.
skaffa ett jobb där du tjänar så bra att du har råd att ha flyget som en hobby.

Kanske ngt inom flyget? Ingenjör , flygledare

Best of luck.

MATI
2014-01-20 12:20

28

Helge
2014-01-20 10:30

Hur gammal är du idag?

Tänk nu va
2014-01-20 10:11

Sunt förnuft

Pucko
2014-01-19 19:19

Det är sådana personer som dig som förstör flygbranschen. Byt bransch, här har du inget att göra!

MATI
2014-01-19 18:50

Elevtillstånd och medical har jag redan.

För att hålla uppe ppl krävs minst 12h flygning. Där är jag just nu.

För de mera avancerade kärrorna krävs att man flyger route-sektorer.

Kalkylen stämmer då mer eller mindre, Flyguppdraget skriver att de kostar 550K och jag ska flyga upp mina sista block på en skola i liknande prisklass.
Då kan jag lika gärna räkna med 500K jämnt då i min kalkyl så fixar jag det här!

Hoppas att jag inte behöver köpa TR på en gång, jag kommer vara så utfattig när jag är klar med det här och nej mamma o pappa betalar inte t. sk från så många andra.

Rille
2014-01-19 16:23

Vad kosta att hålla detta uppe ?

Anders
2014-01-19 15:56

Ser bra ut. Lägg därtill kostnader för certifikatkostnad, elevtillstånd och medicinska undersökningar. Skulle tippa på ca 50k för ovan.

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500