varför jag Älskar Norwegian
– Bra priser
– Betalar bara för det man behöver
– Fräscha och rena plan
– Trevlig kabinpersonal
– WiFi på samtliga plan inom Europa/Inrikes
– Sky Interior erbjuder bra benutrymme trots konfigurering för max antal pax
– Många destinationer i Europa
Ha en trevlig kväll!
svar
Bra att de pressar ner priserna på SAS. I övrigt känns till och med Air Sweden mer seriöst.
Sorry Rune, inte meningen att ta ditt namn. Jag är här för första gången och visste inte det fanns en för andra välbekant Rune här.
Själv hatar jag inte DY, men tycker att det är ganska trashigt. Jag håller mig till andra bolag 🙂
Ok, nu är det så att jag är den riktiga Rune, och jag förstår inte varför ni har tagit mitt Nick.
Jag är Pro SAS och hatar verkligen N*rwegian..
Den riktiga Rune, som alltid kommer att vara Rune, både nu och i framtiden ;)!
Om någon/några gillar DY så låt dem göra det. Det är ju bra med konkurrens och det gagnar även dem som inte reser med DY.
Det finns massor med människor som reser någon gång om året eller ännu mer sällan och de har inte så stora förväntningar utan nöjer sig med det DY erbjuder. De tar med mat hemifrån och tycker liksom att det är en bra lösning. De tror också att de åker billigt och känner sig skitnöjda… varför ta det ifrån dem. Förr eller senare får de mer flygerfarenhet och väljer säkerligen något annat bolag.
Ni glömmer fort.
Hur var det med den passageraren som flög med B787 och inte fick varken mat eller filt? Hade pengar men kreditkortet fungerade inte.
Hur var det med den yngre grabb som åkte B787? Han hade bara kontanter och det vägrade kabinpersonalen acceptera.
Att man inte tog kontanter ombord fanns ej angivit på DY´s web ej heller hade man kommunicerat detta till passagerarna i förväg.
Hade de flugit med StarAliance skulle detta inte vara något problem. Där ingår allt detta utan extra kostnad.
Skulle något motsvarande hänt på en SAS flygning skulle kabinpersonalen ha givit dessa passagerare filt, vatten mm. utan kostnad.
Bemanningsanställda är inte trygga nog i sin anställning för att kunna ge det lilla extra som krävs i vissa situationer.
Fullständigt otänkbart att flyga med Norwegian på långlinjer. Händer det något är du fast och du får antingen ett missat jobb eller en förstörd semester.
Om Norwegian ändrar affärsmodell och börjar boka om passagerarna vid med problem så skall jag gärna flyga med dem. Tills dess har jag inte råd att ta risken. Det kan bli dyrt att flyga “billigt”.
Håller helt och hållet med. Norwegian ÄR mycket bra både på short samt longhaul. B787 är en fantastisk maskin att flyga med. Kabinpersonalen är mycket trevliga och proffsiga. Efter en olycklig start med B787 har man nu börjat få ordning på sina longhaul.
TACKA VET JAG DY!!!!!!
håller med Leif… kabinpersonalen är alltid trevligare på norwegian sas flygvärdinnor är gamla OCH otrevliga…. och sky interior känns så mycket fräschare än standard som sas har.
Nyare ja, men de fungerar ej alltid så bra. B787 är trash.
Största problemen med Norwegian är.
a) Mycket dålig funktion på long haul.
b) Man följer inte ARN´s beslut och kompenserar kunderna enligt gällande EU-lag.
Norwegian har trevlig och mer kompetent personal samt nyare maskiner. Något som SAS inte har.
Norwegian har;
– Mycket dåliga priser! – Jag känner en revenue manager!
– Betalar för alldeles för dålig service och dåliga villkor!
– Mycket dålig och illaluktande kabin!
– Okompetent personal!
– Wifi fungerar ej som det ska! Har testat på tre olika deviser!
– Sky Interior är högt överskattat!
– Dåliga tidtabeller på annars bra rutter!
SAS har allt det Norwegian saknar! Dessutom får jag EB poäng 😉
Använder detta flitigt!
Heja SAS!
Det är inget fel på deras Long haul bara så ni vet.
Helt rätt Linkan!
Så länge man inte flyger långdistans så är Norwegian bäst för de flesta nordbor!
Benutrymme? Nä, jag tycker att både SAS och norwegian kan försvinna. Då kommer det nåt nytt och bra. Som det alltid gjort.
@svar Gun P , klart du gör for du jobber jo der eller det vil sige dit vikar bureau har placeret dig på en plads der.
Jag med! Åker bara Norwegian nu:)
Slipper man bara åka long-haul med Norwegian så håller jag med trådskaparen
De struntar fortfarande i Allmänna Reklamationsnämdens beslut.
Vi får hoppas de överlever. Tack vare DY kan SAS inte längre ta ut ockerpriser.
Ett bra alternativ inom Europa. Har CPH som hemmaflygplats, och har inte råkat ut för några förseningar ännu. Ja, du betalar för alla extra, men vad gör det när du kan flyga till Alicante för 1.400kr t/r mitt i veckan?
Billigare än reststolar på Primera o TUI.
MVH/Malin