Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

SAS är Sveriges bästa flygbolag

Tråden startades av Linkan

SAS är Sveriges bästa flygbolag utan undantag. Marknaden ser positivt på framtiden.
Kreditvärderingsinstitutet Moodys höjer kreditbetyget för SAS
(positiva utsikter).

SAS finns ej på “Svarta Listan” som vissa konkurrenter. Man sätter människan i centrum. Man göder inga kapitalister. Man tar ansvar för det man gör.

SAS lyfter varje dag!

Publicerad den 2014-03-05 23:09
Skriv ett svar
Antal svar: 83

svar

pierre holmgren
2014-05-21 01:59

Oj då det var trist , bare for en uge siden skete dette på en ankomst til Oslo og jeg ved at den personligt blev udleveret mens personen ventede og blev overleveret fra Sas til security som så mödte gästen , og dette er en ganske almindelig fremgangsmåde ved sådanne problemer..

Björn
2014-05-21 00:28

Bara man inte glömmer saker ombord, glömde min mobil, vet att den inte använts ej ens startats efter att jag glömde den, vet vilket flygplan och var den är men sas vägrar konsekvent att titta efter den med hänvisning att de inte sköter städningen, varpå den nu skickas runt Europa i sättesfack utan att behöva bli upptäckt på länge då den är liten och sas inte betalar för ordentliga städningar. Så glöm ej något ombord på ett sas plan det är värre än att glömma något i en svart taxi!

Berit
2014-04-26 18:28

Det är inte Norges fel.
Det är inte Danmarks fel.
Det är inte Sveriges fel.
Det är Ryanairs fel!

ATPL
2014-04-26 17:08

Å nejjj inte lakki igen. Hur orkar du.

Lakki
2014-04-26 01:49

@pierre holmgren. Hva med å diskutere sak? Gagner hverken SAS eller deg å drive med personlig sjikane. Du kan vel bedre enn dette?

pierre holmgren
2014-04-26 01:33

@svar Lakki , tror egentlig bare det suser for dine örer , tinitus ?????

Lakki
2014-04-25 20:17

Heldig for det “svenske” flygbolaget SAS at det er SAS Norge som tjener pengene. SAS Sverige og Danmark går med underskudd så det suser!

Fredrik
2014-04-25 20:00

SAS är bra med sitt breda utbud från skandinaviska flygplatser.
Däremot skulle jag vilja se en uppryckning i serviceutbudet och
att C-klass återinförs inom Europa. Air Serbia och THY kan ges
som goda exempel med 2+2 i 737/A319 och varma måltider med
vit duk under och dedikerad personal. “Förr” var dessa länders
bolag på andra sidan topplistan. Nu är de i topp!

pravda
2014-04-25 19:55

Hallelujia!!!

Not DYnga
2014-04-25 19:49

SAS är bra från ett passagerarperspektiv

Ole
2014-03-26 11:22

SAS ikke bare den beste, men også billigere enn Norwegian til Los Angeles!

http://www.boarding.no/art.asp?id=56955

pierre holmgren
2014-03-16 11:55

@svar DC-10 , havde staterne ikke gået med havde andre investorer gjort det istedet.
Men ok jeg kan godt fölge dig , selvfölgelig skal Sas ikke väre statsejet og 100% bedre når og hvis vi bliver privatiseret , måske det betyder en form for dårligere forhold for mig på den korte bane men på den lange bane vil det väre et bedre Sas på alle fronter som så også vil väre til gläde for medarbejderne , ikke mindst uden de politiske motiver som plager firmaet.

DC-10
2014-03-16 11:16

pierre
Jag är gott klar över att emissionerna är som vilka som helst – ägartillskott.
Men jag vänder mig emot att de tre staterna fortsatt skjuter till pengar, i form av ägartillskott i ett hopplöst företag. Stater skall ej vara medägare i det vi kallar en fri marknad.
Då är den ju inte fri!

pierre holmgren
2014-03-16 02:04

@svar Bertil og DC 10 , Bertil först , altså man går frivilligt ind og löser lån i fortid netop for at komme fri af bankerne og kommer endda til at betale en strafrente på 200 mill kr. Men det er jo netop fordi det er billigere på den lange bane og absolut ikke fordi man ikke kan låne penge af bankerne , helt misvisende at skrive det.
Og til DC 10 , joh det er jo rigtig nok at vi alle sammen ejer Sas en lille smule via vores skattebetalinger , minus de Norwegian piloter som ikke skatter på vores breddegrader, men det er vel at betragte om et symbol ejerskab , men ok point taken. Men en god investering at gå med da der er som jeg skrev för en forrentning på 550%.
Men det jeg egentlig mente var og er at selvom staterne havde valgt at stå udenfor havde det ikke väret noget problem at få en fuldtegning og derfor al den snak om statsstötte er jo helt i skoven ,pengene var kommet med eller uden staterne , det var en normal emission på normale markedsvilkår som enhver anden ,som f.eks Ericsson tilbage i var det 2003?

Bertil
2014-03-15 19:20

@Pierre Holmgren. SAS hade inget val än att göra en emmision med Pref aktier, där man “lovar” en prioriterad avkastning med uppåt 10%.
Varför Pref. aktier. Jo av den enkla anledningen, SAS får inte längre några banklån. De 3,5 miljarderna som man fick in skall användas till att betala av gamla lån som förfaller. Så var de pengarna borta i ett vips.
Nästa gång får SAS kontakta Lendo.

DC-10
2014-03-15 18:51

pierre
Så du menar att skattebetalarna inte är delägare i SAS?
Undrar hur din hushållsbudget ser ut?

pierre holmgren
2014-03-15 18:46

@svar DC-10 , altså aktie ökonomi kan ikke väre din stärke side , måske husholdings budget går an , seneste aktie emission , ikke preff. , blev overtegnet suveränt og havde staterne ikke gået med så havde det ikke väret noget problem at afsätte deres “ret-option” til at köbe , folk stod i kö, men staten havde godt nok tilkendegivet at man önskede at deltage men det gjorde tusind og atter tusindvis af andre også i og udenfor skandinavien , desuden har präcis dette jo väret en guldrandet affäre med en opgang nu begränset til ca. 550% selv siden gårsdagens fald , nåh nu skal jeg til middag med en Thomas Cook kollega så tak for i aften.

DC-10
2014-03-15 18:28

sv DC-10
Svenska staten är delägare i SAS. Har inte du fattat det? Svenska staten är vi invånare och skattebetalare. Var det svårt att förstå?

sv DC-10
2014-03-15 18:12

Utveckla gärna det där!

DC-10
2014-03-15 18:10

Det är vi skattebetalare som är risktagare – ofrivilligt!

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500