SAS har nödlandat igen vad hände?
http://www.svt.se/nyheter/sverige/sas-plan-nodlandade-pa-arlanda
svar
Jag gillar hur alla börjar skylla på SAS eller Blue 1 när de inte vet vad som har hänt med motorn, det står bara att något fel har hänt. Det kan ha varit något på motorn som företaget inte kan ha gjort något åt.
@svar Danny & Lena , Sas har snart kun nye fly og I flyver jo med Sas , hver gang Norwegian er aflyst er I med som passiv crew hos os hahahaha
Ha ha Vilken surprise?!
Åker aldrig SAS
Vel, SAS har bara gamla plan!
Under rotation så fick man indikation på att den ena motorn inte gav dragkraft som den skulle. Man trottlade då på mer i hopp om att den skulle stabilisera sig. Dessvärre började då motorn att pumpa istället. Vilket troligtvis var dom smällar som både pax och folk på marken uppger att dom hörde. Börjar motorn att pumpa så är det i dom allra flesta fall nödvändigt att kupera motorn för att förhindra både brandutveckling samt totalt haveri på den. Nu blev det tydligen en hel del skador på den i alla fall. Återstår att se om det är någon ide att skicka den på motorshop
@svar The Fake Danish pierre holmgren , tänk nu har Norwegian elskerne også fundet en der kan udgive sig for mig på dansk.
Nej! Nu får det vara nog!
SAS är ett som alla vet ett riktigt och med det menar jag väldigt på samma sätt som man säger om andra bolag i samma situation och på den vägen skola vi alla vandra och när det är sagt kan vi väl vara överens om att de som inte tycker så här är precis lika som oss andra som tycker så här och då får man insikten om att andra än SAS också är lika som de som inte är på det viset och inte alls som de stora eller så väldigt små så att de som bestämmer kan besluta om de små sakerna i livet eller gå till de andra och be om mer av den varan så att de slipper vandra den långa vägen för att inte komma hem över en liten tuva.
Sanningen är bister! Och den hittar man bara på Flygtorget.
I tell you, this airline is unsafe….had friends onboard a flight, in the cabin filled up with smoke and fumes!
Finns det inget nytt som SAS har?
SAS har bara gamla plan
Nisse det var precis det som var min poäng.
När något sker jettime, blue1 som båda flyger för SAS, då är det SAS. Många av dem är även målade i SAS färger. De flyger dessutom med SAS callsign. Jag vet i vad mer du behöver för att det skall vara SAS?
Att SAS hyr in kapacitet från ett annat bolag fråntar dem inte ansvaret.
Kunden har köpt en biljett med flygbolaget SAS.
Jag tror du förstår detta utan att jag behöver jämföra med hur det fungerar i bilvärlden?
I tell You, this airline is NOT safe. Fires, emergency landings seem to be the norm.
Jag själv kör en Geely 855 T5-r. Gul. Helnöjd.
Ja men snälla motorn som krånglade satt fastskruvad på en flygmaskin som det står Blue 1 på för
Att företaget heter Blue 1. Sitter motorn på ett flygplan som det står SAS på så är det ett SAS flygplan som krånglar, Sitter motor på ett flygplan som det står Norwegian på så krånglar den på ett norwegian plan. Hur långt skall man gå. Vad skall man skriva då motorn krånglar på en Volvo att det var en geely som krånglade! Puh. Hur skriver man om en motor krånglar på ett KLM flygplan skriver man KLM eller skriver man KLM airfrance eller skriver man Air france eller skriver man motor krånglade på delvis airfrance delvis ägt av staten samt några privata osv.
Nödlandningen berodde på att besättningen fått fel mat. De hade beställt oxfilé men fått sjötunga så de fick gå tillbaka för att byta.
som så mange gange för den seneste tid har jeg advaret Norwegians aktie ejere mod et kommende kurfald , alene grundet på et kommende svagt regnskab som gör at flere mäglerfirmaer , bl.a G.Sachs og City group har nedjusteret Norwegian kraftigt , dette har i tur fået blankerne (shortsellerne) til at kaste sig over Norwegian som nu på en uge har gået fra at väre shortet med 9% til nu 16%.
Men der kan blive trangt i dören for blankerne hvis Norwegian overrasker den 17 juli og kursen stiger. Så läs dette link http://investor.borsen.dk/artikel/1/286876/investorer_spekulerer_i_kursfald_for_norwegian.html
http://avherald.com/h?article=4774e667&opt=4097, please check this out !
I Norwegians fall är det aldrig Norwegians fel utan Boeings… Boeing är som sveriges SJ, allt är deras fel.. i Norwegians ögon alltså.
Att SAS Dotterbolag Blue1 fick lite motorkrångel… jag vet inte, men som pilot.. ärligt talat, och? Motorhaveri är knappst något farligt
@Nisse
Om ett bolag flyger för SAS så är det SAS.
Med ditt resonemang så är till exempel inget som sker Norwegian deras fel då verksamhet hyrs in från andra bolag. NAS, NAN eller NAI.