Norwegian en skam för Norden
Hela 56 timmar försenade till Los Angeles. Det är rekord i försening.
Norwegian sämst i klassen enligt TV4.
svar
Ur kommentarerna:
Tekniske problemer oppstår for alle flyselskaper fra tid til annen. Konsekvensene blir imidlertid betydelig større for flyselskap som Norwegian som ikke samarbeider med andre flyselskap. Hadde tilsvarene teknisk feil skjedd på SAS flyet til New York, så ville passasjerne blitt overført til samarbeidende selskaper innen Star Alliance, eksempelvis United aller Lufthansa. De kronene Norwegian kan gi i form av lavere billettpriser, kan derfor svært fort bli svært kostbare. Ikke minst når man tar tidstap med i beregningene. Derfor kommer jeg aldri til å ta sjansen på å fly med Norwegian til en oversjøisk destinasjon – uansett hvilket pris til kan tilby. De kronene det koster mer med andre flyselskap anser jeg som en god “forsikring” .Over 40 års erfaring fra reisebyrå har gitt meg denne filosofien.
91% beat that.
Förstör semestern, flyg med Norwegian. Hotellet i USA får du betala ändå.
http://www.sydsvenskan.se/varlden/norwegianplan-ett-dygn-forsenat/?
Flygbolaget “Norwegian” verkar vara mer som en religiös sekt än ett flygbolag,och Kjos är Gud tydligen. Verkligen patetisk.
För en dryg vecka sedan lämnade konsumentombudsmannen i Norge in en stämningsansökan mot lågprisbolaget på grund av bristande information till passagerarna i samband med förseningar och inställda flygturer.
Kjos är en duktig agitator får medhåll av de osjälvständiga som alltid måste ha någon att se upp till.
att Norwegian inte gick ut med en ursäkt visar än en gång att de skiter fullständigt i allt och alla.
Färre reser med Norwegian än med SAS.
Man skall inte sträva åt att ta alla passagerare. Bättre att överlåta de besvärliga till konkurrenten.
Det är ju inte SAS fel att folk reser med norwegian… Hm eller kanske det är?
De som inte tål fakta är det synd om. KO har lämnat in en stämningsansöka mot Norwegain.
Varför skall Norwegian hanteras med silkesvantar? Klara de sig inte annars?
Helt otroligt att Norwegiankramare skyller på konkurrenter så fort det är något om Norwegian. Kjosfasta passagerare, att Norwegian skiter i att upplysa passagerarna om deras rättigheter osv. Vad i all världen har detta med SAS att göra?
Det kan faktistk vara så att passagerare inte gillar att Norwegian bär sig illa åt och skriver det här.
Om du, i din enfald, tror att det är anställda på SAS som är missnöjda så är ute och cyklar. Sällan händer det att SAS anställda åker med DY. Det har aldrig slagit dig att det kan vara passagerarna som är missnöjda? Eller dina kollegor på DY som håller fanan högt men oroar sig hur det ska bli med sina anställningar. I södra europa arbetar dina kollegor för mindre än hälften av vad du tjänar och med tanke på hur Kjos har farit fram tidigare så förstår jag DIN oro. Så sluta spekulera att det är “sasare” som är missnöjda med DY.
Det är du, dina kollegor och era passagerare som står för den klagosången.
Konsumentombudsmannen har lämnat in en stämningsansökan mot DY. Detta för att Norwegian inte har upplyst sina passagerare om deras rättigheter vid förseningar. Fälls DY får de böta 250.000:-.
DY hade en god vinst Q2. Beror denna goda vinst på att DY inte gör rätt för sig? Då är Norwegian en skam för Norden.
Norwegian (NAS) today reported its second quarter results for 2015. The pre-tax result (EBT) was 456 MNOK, an improvement of 593 MNOK from the previous year. The load factor for this period was 85 percent with strong progress in all of Norwegian’s markets. The load factor for the second quarter was 85 percent, up five percentage points from the same quarter last year. Norwegian’s long-haul operation had an even higher load factor of 91 percent.
Solid growth in all markets
Seven million passengers chose to travel with Norwegian in the second quarter – an increase of nine percent. Norwegian’s strongest growth in terms of passenger numbers was at London Gatwick, with Oslo Airport as a close runner up.
Despite a weak Norwegian krone, the unit costs are down, ensuring the company’s competitiveness in the future. The fuel prices have decreased, which more than outweighs the effects of a weak Norwegian krone. New aircraft consume considerably less fuel than older aircraft, which gives Norwegian a significant competitive advantage. Norwegian boasts one of the world’s youngest aircraft fleets with an average age of just four years. During the second quarter, Norwegian’s total revenue was almost 5.9 BNOK, up 16 percent from the same quarter last year. Norwegian’s long-haul routes had a revenue growth of 60 percent. Norwegian’s production growth (ASK) for this quarter was 8 percent, while the company’s traffic growth (RPK) was 15 percent, which reflects that each of Norwegian’s passengers on average flies significantly longer than they did before. In addition, more and more passengers are purchasing optional extras on board.
Där föll tesen om bara förstagångspassagerare. Sen ser ni att OSL ligger två i ökning av pax… Sen om det är business pax eller inte Pierre är oväsentligt då DY inte har något business concept att prata om…
Det är inte alltid den bästa produkten som säljs bäst. Ett exempel är MicroSoft som tog över marknaden för operativ system med en undervärdig produkt men med en mycket god marknadsföring.
PS! Många IT-operatörer startar om sina MS servrar varje natt för att slippa problem. Medan tidigare versioner av server OS sällan startades om (längsta kända drifttid 5 år).
Det som talar emot din teori är baser som funnits i mer än tre år och fortfarande ökar i pax siffror. “nya” resenärer kan alla ei vara!
Hahaha! Måste bara skratta åt alla här! Orka! DY flyger med över 88% fulla flyg och ökar mest hela tiden! Älskar att läsa alla inlägg och kommentarer om att DY är sämst och en skam osv! Folk flyger med bolaget iaf och kommer alltid att göra! Lägg ner er energi på annat istället!
Det mesta här är skrivet av anställda på SAS……………………………
Enligt KO är Norwegian det flygbolag som anmäls oftast till Allmänna reklamationsnämnden. Av 549 beslut mellan 1 januari 2014 till 31 mars i år där flygbolag är motpart rörde omkring 38 procent Norwegian.