Airbus A321neo LR
A321neoLR är enligt Leetham Airbus senaste tillskott i programmet, typen tas fram för att ersätta dom hundratals Boeing 757 som flyger långdistans. A321neoLR får längre räckvidd än 757W till en betydligt lägre kostnad, Airbus kommer att presentera kalaset under veckan 2018 är det dags, två år efter A321neö
svar
Något för Ryan ihop med A330-800 ochA330-900, Airbus visar igen att man ligger före konkurrenterna .
Bara ett europeiskt trash projekt för att försöka hänga med i utvecklingen som de ständigt bara apar efter.
Man har joystick som sin grej och slänger in lite mjukvara och låtsas ständigt att man ligger i framkant fast man ständigt är looser hela tiden.
Bombardier och Embraer är bara några tillverkare som bygger fina maskiner som står i ett högre segment än airbus.
Kolla in några fakta sighter, flightglobal.com t.ex. Där kan du se Airbus kamp i att försöka bli bäst. Det är ju de som försöker att kopiera Boeing, med mediokert resultat.
Airbus kommer aldrig med något nytt, bara att se deras modeller, kolla Embraer exempelvis som står helt i egen klass och även andra flygtillverkare.
Så fort Airbus kommer med något nytt får Boeingfolket total panik och måste skriva hur mycket bättre flygplan Boeing tillverkar, kan detta bero på att Airbus helt enkelt är bättre på alla håll och kanter, att Airbusfolket vet att man är bäst och därför behöver man inte hetsa upp sig. Nåja bägge tillverkarna tycks ju sälja på bra och det är trevligt för alla inblandade
Vad menar du?
Boeing skulle behöva en ny aktör på marknaden för att de skulle känna av att prestera mer än idag som Lockheed eller Fooker. Idag finns ju nästan bara Boeing på marknaden.
Det är väldigt trevligt med konkurrensen mellan Airbus vs Boeing,nu ska det bli kul vad Boeing hittar på, Boeing 737MAX håller inte måttet mot A321neo LR, möjlig att vi inte får se något alls då nischen är relativt liten på mellan 300-500 flygplan men en upphottad 757MAX vore helt underbart att få uppleva.
321 i LR utförande låter som något värt att vänta på. Bredare kabin än 737/757 och väljer storbolagen något annat än sardinversion blir det bekvämt på riktigt. Är bränsleekonomin rätt gissar jag att ett väldigt stort lågprisbolag i Europa kommer återinföra 321 och sätta in dem i storskalig transatlantisk trafik.
B737-9 MAX ER
Nej, det är A321 , varken A321neo och A321neoLR har flyget ännu och är alltså inte certifierade.2016 och 2018 gäller
Är det sådana som Thomas Cook får nu? De får 6 nya 321 fr.o.m. typ nu……..
Något för SAS trafik över Atlanten ? Det här blir en storsäljare,Boeing 737-9 går inte att förlänga ytterligare vad jag förstår därför måste Boeing hitta på nåt nytt eller börja tillverka 757X för att konkurrera