FINNS SAS KVAR OM 10 ÅR?
Vad tror ni?
svar
@svar norwegian forever , du er så morsom virkelig sidder her med et smil på läberne over hvor dumt man kan formulere sig , du overträffer med glans det meste.
Så fulde fly er lig med at tjene penge ? medgiver det er et godt udganspunkt men ikke når man fylder flyet for at begränse tabet i et desperat forög på at fastholde markeds andele , et eks Sas fly til PVG med 100% belägning kontra det samme men hvor de sidste 10 i Business er opgraderet fra M det giver og hold nu fast , et forskel på 60 millioner i forskel på samme 2 fly med 100% belägning.
Konklusion er at 100% belägning er ingen garanti for at tjene penge.
En anden ting som du nok må indse er at det i en image undersögelse selvklart er bedre at väre 17 end 117 , forskellen kan let göres op i penge så Jo det vil på sigt styrke og gör det allerede den finansielle sitiation i Sas , sjovt nok at norwegian öger deres aktiviteter uden for norden for her er der deres fupnumre gennemskuet forlängst.
Chuck har en mycket träffande beskrivning av situationen.
Kapten:
Javisst är det fria ordet ett kors att bära…
@Petter
Kort svar: -Ja
Långt svar: -Ja a då!
Till Norwegian forever.
Alltid lika kul att läsa dina, och fler andras, eviga mantra om att SAS konstant lever på våra skattepengar och subventioner från staten. Kan du inte vara så vänlig och redovisa fakta som visar detta, inte bara ditt personliga tyckande.
Skall bli intressant att se hur mycket SAS i så fall fått av staten och när. Ser fram emot din redovisning med stort intresse.
Ha en bra dag.
Norwegian forever.
Jag jobbar också på Norwegian och har förut varit stolt över det. Idag skäms jag mer och mer över hur vår ledning behandlar kunder och anställda.
Men framförallt skäms jag över hur du uttalar dig på forum om våra kolleger på andra bolag, skärp dig!
Pierre Holmgren;
Detta med din placering av Norwegian kontra SAS. Underligt nog verkar det som om denna placering på intet sätt ger SAS bättre finanser. Är det inte underligt så säg!?
SAS är passé och snart också du!
Det är fullkomligt oväsentligt vilken placering man har på någon lista så länge man har så fulla plan som Norwegian har på LH. Icke sant?
Det är säkert bra att SAS klättrar men stärker det finanserna? Knappas, ni måste fulla maskinerna med passagerare och samtidigt tjäna pengar på dem. Det verkar vara en svår ekvation för SAS oavsett varumärke.
Det är dags för SAS att stå på egna ben nu. När kliver du över till ATR Pierre? Har du fått kursdatum ännu? Serverea kaffe med vänster han istället för höger…
@svar norwegian forever , har du evt overvejet at få et rigtigt job istedet for at skrive lösagtige påstande her? Men for din info oplyser jeg gerne at norwegians varemärke blandt 300 norske droppede fra en 12 plads til en 118 plads og Sas stort set tog det modsatte hop opad og passerede norwegian med mere end 70 pladser , så hvilket varemärke er det lige der står stärkest?
Svaret er at folket har talt og dömt norwegian stort ned og Sas stort op.
Dit eget varemärke Lasse forklädt som norwegian forever m.fl har desuden også nået expiry date forlängst.
Fånigt, Pierre, fånigt men ändå på ett humoristiskt sätt lite underhållande. SAS har verkat i över 50 år och levt på skattepengar och subvensioner och gör så än idag.
Skäms, Pierre, skäms! Att din fantastiska arbetsgivare inte klarar av att ge er lön utan våra skattepengar. Det hedrar inte på något sätt dina åsikter.
SAS är passé. Bit i den du !
@svar norwegian forever , tror mere det er din dagsorden der er passe inden den blev aktuel , Sas varemaerke er utroligt staerkt og står sig meget bedre ved sammenligning end norwegian , se samtlige polls på dette , endda norske.
SAS framtid hänger på allt annat än åsikterna i denna tråd. SAS har ingen framtid och det visar sig redan. Man kämpar på och tätar det läckande skrovet på alla möjliga sätt men ändå uppstår nya sprickor i det en gång så släta, vackra skrovet…
SAS som varumärke är skuggan av sitt forna jag och andra bolag visar vägen.
SAS är passé, snart vet alla det!
SAS kommer fortfarande om 10 år att vara det ledande flygbolaget i norden. Flyger ca 250ggr om året och 90% med SAS. Otroligt fungerande och bra service. Man blir omhändertagen som kund! Direkt ombokning vid förseningar, snabb information osv. Inget tvivel om att SAS inte finns om 10 år!
Sas findes lääänge efter jeg er gået i pension og det varer trods alt nogle år og findes endda i en större og bedre form.
Möjligen som resebyrå.
Sas är lika onödigt som 40 militanta fack, Saab personbilar, mekaniska räknesnurror och självgodhet. Sas behövs helt enkelt inte. När Sas har försvunnit om ett par år kommer andra bolag att ta över trafiken. Det blir bättre service till billigare pris.
Självklart!
Var skulle Wallenbergarna och gammal och ny management annars få sina kulor?
Var det 4miljarder/år som går genom SEB för biljettköp?
Vilka betalar SAS ränta till på usla villkor? SEB..
Vem äger SAS flygmaskiner och hur ser de usla avtalen ut? Små obskyra handelsbolag med märkliga säten, allt tillgängligt på luftfartstilsynets.no hemsidan, individ efter individ.. Check it out..
Men VEM äger dem?
Vem äger Fuel bolaget på ARN. -Didde och Poker såklart.
Det är lugnt, SAS kommer överleva oss alla, frågan är om någon bara vill jobba för dem?
Nej!
Ja, en ny meningslös tråd, startad av ännu en mupp.
Har en bekant som dagspendlar till Stockholm med flyg. Det blir 10 flygningar per vecka. Detta ger ca 500 flygningar per år. SAS säljer årskort.
En del tar tunnelbanan till jobbet andra tar flyget.