Norwegian startar flyga till Las Vegas!
Fantastiskt hur Norwegian öppnar nya LH destinationer från Skandinavien!
svar
Vad händer om ett flyg blir inställt. Måste man vänta en vecka i Vegas då, eller betala hemresan själv med ett annat bolag?
Norwegian det bästa flybolaget i Norden, yeah, Las Vegas here we come!!!!
nån såm vet när nowgjan börgar fyga til Somalia?
Vem är Raschberg???
Mata inte Tea Party-trollet… då slutar han ju aldrig.
Det var du som drog up ‘svarta listan’, inte jag.
Endast Skytrax visar om ett flygbolag har 1,2,3,4,5 eller 6 stjarnor. Din svarta lista gor det inte, sa den ar totalt vardelos. Dessutom ar underlaget obetydligt. Jag tyckte jag skymtade BA pa din svarta lista…BA ar ett av varldens basta flygbolag med erkant bra service, utmarkta lounges och bekvama flygplan. Enligt din svarta lista ska man undvika BA. Vad ar det for dumheter???
Consumer Complaints ar lika missvisande som “svarta listan”. Alla konsumentforetag har complaints. Om Firma A har 10 complaints och Firma B har 20, betyder det att Firma B ar samre an Firma A? Det gor det inte.
Om du inte inser det behover du hjalp.
“Din “svarta lista” ar byggt pa ett obetydligt underlag”.
Det är inte min svarta lista. Jag har inte sammanställt eller producerat den. Den bygger på Allmänna Reklamations Nämnden´s utlåtande.
Den rör verkliga fall. Bolag som inte gör rätt för sig hamnar på listan.
Menar du att jag skulle kunna dra men en kniv längst din bil och sedan hävda du kan väl inte anklaga mig då det enda underlag du har är En repa på din bil.
Oj, oj…
Vi i Sverige är lyckliga så länge du är lycklig utomlands.
Om du frågar en miljon passagerare är det nog endast en bråkdel som känner till Skytrax gäller hela världen.
Dessutom är det stor skillnad mellan ARN och Skytrax.
Det är som att jämföra äpplen och päron.
Jämför du också Consumer Complaints and Protection | USA.gov och Skytrax?
Inte mycket du vet…..Asgarvar…..svenskar som inte klarar sig i USA flyr tillbaka hem till mammastaten. Att ni inte vet om Skytrax beror pa er allmanna obildning. Resten av varlden anvander Skytrax som ar en balanserad opinionsundersokning vilket din lilla “svarta lista” som ar hopkokad pa skattebetalarnas bekostnad inte ar.
Vissa lyckas inte klara sig i Norden. Att man då flyttar till USA och låtsas vara Amerikan. Det är skrattretande!
I Sverige gäller ARN och Skytrax är något helt annat som på inget sätt är representativt för hur ett enskilt bolag hanterar sina kunder. Vilket du själv är inne på. Skytrax behandlar inga ärenden om bolag som skinnar sina passagerare.
De flesta resenärer i Norden känner inte till Skytrax. Men de vet vad ARN är.
Tyvärr dina åsikter blir enbart en liten obegriplig markering i kanten.
Din “svarta lista” ar byggt pa ett obetydligt underlag, ar totalt ensidig och missvisande, medan Skytrax har alla synpunkter och ar rattvis. Att de sedan tjanar pengar pa sin website ar helt OK; det gor Google, Skype, Bing, etc, ocksa.
/A330
Asgarvar. 2 pax utav 550 som klagade…….Hur lattlurad ar du egentligen???
/A330
Och du litar pa “myndigheterna”? Jag litar hellre pa Skytrax.
Norwegian 3 Apr 2015.
They substituted a 20 year old Airbus at the last minute operated by hi fly. Cabin crew didn’t understand a word of English, meal was dreadful, they didn’t even cross check the doors. Not an experience I would close to have for a transatlantic trip. Entertainment was non existent. Cheap flights are only good value for money if you actually get what you think you are buying. So much for the Dreamliner experience.
Norwegian 17 April 2015
I will never fly with this airline again. I recently took a trip to England and only picked Norwegian because they flew into LGW which was more convenient for me. Leaving LAX the plane was delayed. The Dreamliner seats are small, and uncomfortable. I am only 5ft 7″ and my knees were touching the back of the seat in front of me. The food was disgusting and I laughed when they would only allow each passenger 1 sugar packet for their tea or coffee as they forgot to restock
Sv @Nils. Du får gärna ha din ståndpunkt. Men du är nog en, bland en mycket liten skara som tycker så. Det får stå för dig.
Bakom svarta listan står en Myndighet Allmänna Reklamations Nämnden. Det är så långt från hemmagjord som man kan komma. Det är väl definierat vad som gäller för att bli uppsatt på svarta listan.
Skytrax är inte någon myndighet utan ett affärsdrivande företag med helt andra mål än att hjälpa passagerare som blivit utsatta för oseriösa företag. Här är det pengar till Skytrax som gäller.
Laste du inte artikeln? 10 points skillnad ar ovasentlig….och Finn.no och Google hade hogre poang an SAS.
Vad lokala norrmann tycker ar ganska ovasentligt eftersom Norwegian ar ett internationellt flygbolag. Skytrax resultat ar mycket mera representative for flygbolagen an sma lokala “opinionsundersokningar”. Att du sedan inte gillar vad du ser i Skytrax ar ditt eget lilla problem.
/A330
“Svarta listan” ar den mest patetiska hemmagjorda lista jag har sett. Den ar inte representativ och motsvarar inte verkligheten. Nar det galler flygbolag finns det endast en giltig “svart lista” och det ar Skytrax. Om du sen inte gillar vad varldens resenarer sager om flygbolag i Skytrax ar det ditt eget lilla problem.
“Svarta listan” presenterar de bolag som inte gör rätt för sig!
Bolag som försöker lura sina kunder och snuva dem på pengar.
Mycket enkelt Dr Watson.
Ny undersøkelse:
Norwegian taper for SAS og NSB på omdømme.
http://www.aftenposten.no/okonomi/Norwegian-taper-for-SAS-og-NSB-pa-omdomme-7988738.html
Som man bäddar får man ligga!