Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Norwegian, Skandinaviens största i juni.

Tråden startades av Ola

Norwegian är nu Skandinaviens största flygbolag, 2.8 mil pax i juni SAS, bara 2.6 m.

Publicerad den 2016-07-08 22:00
Skriv ett svar
Antal svar: 31

svar

J
2016-07-30 20:20

Hmm, låter som Norwgian

Vilde
2016-07-30 09:01

Nej, Lufthansa er ikke baserade i Skandinavien

J
2016-07-29 19:55

Lufthansa, Skandinaviens största, eftersom dom flyger lite i Skandinavien och resten någon annan stans.

Ande
2016-07-28 09:04

Googla “Norwegian kvartal 2 2016” så får du up en massa olika sidor som visar samma siffror. Så kan du gå efter de sidor du tycker verkar pålitliga.

Tomas
2016-07-27 23:19

Sv Sk-Micke, Norwegian dubblade Q2 resultatet …. Och, Q3 kommer garanterad att vara änn bättre…Norwegian kommer att få miljard vinst i 2016….

Sv Ande
2016-07-27 16:34

Du hänvisar till en betalsida! Litar du på pressen?

De har haft fel förut. Att man har vinst ett kvartal säger inget om
man får ett årsresultat som är bra. Det är lätt att trixa med bokföringen. Man kan fördela kostnaderna på många sätt.

Ande
2016-07-27 15:38
sv ph
2016-07-24 20:54

Norwegian är ett skandinaviskt flygbolag – punkt! I juni större än SAS.
Att sedan SAS är större på skandinavisk trafik, är en annan sak.
Lik förb….t är Norwegian som bolag större än SAS i Juni – punkt!

Jonte
2016-07-23 22:09

@Ande. Har du något underlag som styrker ditt påstående att de gjorde vinst Q2?

Eller var det enbart en teknisk bokföringslek?

Micke Johansson
2016-07-23 19:48

@Ande. Ja, självklart har jag en källa: Check-in.dk. Enligt denna källa hadde Norwegian en vinst på 930 miljoner Nkr. i Q2 men en förlust på 991,6 miljoner i Q1. Därav en förlust på 61, 6 mil halvåret. 2016.

Ande
2016-07-23 17:22

Har du källa till det Micke? De gick nästan en miljard plus andra kvartalet…

Micke Johansson
2016-07-23 08:09

Det är väl ingen konst att ge en massa biljetter bort till under kostpris…Norwegian har väldigt mycket svårare än andra lcc bolag att tjäna pengar, se till Ryanair och Easy Jet som klarar av att tjäna massor med pengar, samtidigt med att dom. blir allt större. Norwegian verkar ha stora problem med lönsamheten, förlust första halvåret 2016

Walle
2016-07-22 08:43

Vad kul ytterligare en Norwegian/SAS pajkastningstråd. Ärligt, hur orkar ni?

Nyg
2016-07-17 22:00

@gammal, nej, antal pax.

Ny
2016-07-16 23:59

Ja, Norwegian är störst när det gäller klagomål!

...,
2016-07-16 23:35

Och,?? Alla svennebanan åker utomlands under Q2. Både DY & SK är ,,LCC

Vem bryr sig egentligen om blöjfighten ang vem som är störst?

Get a life and get a job

Daniel K
2016-07-16 23:28

Norwegian kan flyga hur många de vill men tjänar inga pengar trots mogen produkt och stekhet marknad. Sas har växt in i sin kostym nu och har ekonomi i balans utan direkt tillväxt. Sas är nog rätt nöjd med sin tillväxt.

Norwegian måste leverera tillväxt eftersom de inte kan lev vinst, detta för att göra aktiemarknaden nöjd. växa växa växa är enda sättet att göra marknaden nöjd då affärsmodellen inte klarar ge en stabil och stor vinst. De borde lev i nivå med Easyjet och Ryanair, men klarar inte ens att lev i nivå med Sas.

Ni måste lära er att det handlar inte om pax till antalet, allt handlar om vinst och tillväxt så aktiekursen går upp, enda som spelar roll i ett börsbolag. Flyg hellre än en än tio om ni kan tjäna pengar på en.

baggen
2016-07-16 20:15

@ph Ja det er en pisse-konkurranse! Du kommer til å vinne med god marginal!

pierre holmgren
2016-07-16 01:03

I denne skönne pisse konkurence kan jeg bare konstatere at der er nogen som ikke kan regne , SAS er störst og forbliver störst på volumer uanset hvordan man regner når 2016 er gjort op. Har norwegian kramerne hört udtrykket ” en svale gör ingen sommer” så bare fordi man vinder 2 eller måske endda 3 sommer måneder så er det altså ikke nok til at slå SAS på året. Måske näste år hvis I stadigväk regner alle spanske indenrigs passagerer med.

Micke
2016-07-15 15:16

SAS är nu passerad för alltid !

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500