Thomas Cook borde SKÄMMAS .
Jag hoppas verkligen att fler bolag börjar flyga nonstop från Arlanda till Aruba, för just nu är det bara Thomas Cook som gör det.
Vi brukar resa dit, och när vi gör det så flyger vi Royal Class, lite bredare säten, benutrymme mm, men framför allt så får din väska väga 30 kg plus 6 kg handbagage, i ekonomiklassen så är det 20 kg plus 6 kg handbagage.
Nu måste väl bolaget börja få tillbaka lite pengar efter alla kostnader för alla problem som varit med G-OMYT, dom måste ha gått back något grönjävligt! Och vilka ska vi låta betala för det? Jo passagerarna, därför sänker vi bagagevikten i Royal Class från 30 till 19 !!! Kg och i Ekonomi sänker vi från 20 till 14 !! Kg sen får man köpa till extra kilo om man behöver.
Det måste ju vara nån slags av världsrekord bland charterbolag o ha så lite vikt.
Riktiga blodsugare.
svar
Sv Kth. Om du är nöjd med charter eller inte har jag inga synpunkter på. Det är ditt val. Om jag vill flyga reguljärt är det mitt val. Business eller inte? Valfritt val ånyo. Välj efter din planering och plånbok.
Om det är ok för dig eller inte om jag flyger charter. Varför skulle jag bry mig om det, vem tror du att du är?
@sv KTH. Ok fortsätt flyg charter om du vill. Helt ok för mig.
Det var väl det tråden också gick ut på. Jag flyger gärna charter. Är inte så snobbig.
@ sv KTH
Vem har sagt att det måste vara direktflyg. Tar gärna ett byte för att slippa charter……
Nja, inte direkt vad jag menar. Det jag poängterar är att du, oavsett vad du kallar det, förväntar dig första klass service för charterpengar. DK sköter sig bra mycket bättre än många andra i charterbranschen. Jag gav dig ju dessutom ett annat alternativ som skulle passa dig bättre, visserligen en kort mellanlandining, men du får den servicen du förväntar dig. KLM Business Class ARN-AMS-AUA 7dagar i veckan på drygt 13 timmar. 18kg handbagage, upp till 64kg incheckat bagage.
Direkt reguljärflyg till Karibien i billig buisness class?
Keep on dreaming.
Vem flyger ens TC eller TUI till Asien, Karibien mm i en “businessclass”? Riktig Businessclass finns reguljärt till bättre priser med lite planering.
Men det var väldigt vad herr Lenny tar i, skriker rakt ut som om världen höll på att gå under..
Du som verkar så säker borde ju veta vad jag menar, jag råkade använda ett annat namn än Royal Class eller Premium Class som det kallas på Thomas Cook.
Men det visste du väl redan.
Så lugna ner dig lite nu.
Riktigt, men TC’s Sun Class ligger väldigt nära Business Class.
Långt över SAS Plus.
1sta klass??? Du måste skämta med oss aprillo? Jag tror inte att något bolag skulle gnälla om övervikt när du åker första klass även om du går över gränsen, men DK har inte första klass, tror knappt att det ens finns något charterbolag (bortsett från chartrade bizjet) som erbjuder något i närheten av vad som kallas för första klass.
Känns som om charter numera enbart vänder sig till barnfamiljer som premierar enkelhet över precis allt annat.
För alla andra målgrupper är reguljärflyg och boka hotell själv överlägset.
Håller med dig. Men uppenbarligen vill marknaden något annat.
Tänk om chartern kunde återvända till gamla tider med ett totalpris
för allt inkl klara regler för bagage, mat ombord och transfer etc…
Nu är allt uppsplittrat och det blir lätt att läsa fel och misstolka och
dessutom missa nåt.
En A332 som har max pax inkl dito bagage i containrar har ju typ 50% ton lastyta
kvar. Omräknat i kilon på sträckan arn aruba kan det knappast handla om att planen ligger nära mtow.
Att folk bara ska va snabba på o skriva negativa kommentarer om flygbolag , snälla nån sluta flyga om de är så dåligt ??
TC’s Sun Class utklassar t.ex SAS Plus.
Du surrar i nattmössan……på Ving´s hemsida inför nästa vinter så kan du läsa att du fortsatt kan ta med dig 30 kg (varav upp till 6 kg kan vara handbagage), om du sitter i Royal (som de visst skall döpa om till Premium). Detta gäller även om du bor på deras egna hotell, typ Sunwing och Sunprime. I “ekonomi” så gäller fortsatt 20 kg totalt (varav upp till 6 kg kan vara handbagage). Precis som det har varit i måååååånga år.
Tror inte man försöker dra in pengar p.g.a. en krånglande flygmaskin – snarare att man så fort det bara är möjligt, och kan finansieras inom Thomas Cook-gruppen, vill ha en “ny” långlinjemaskin. Kanske en som är 10 år yngre iaf – vad gäller flygtimmar……men då måste det finnas banker som tror på att investera – och det är nog på gång, för bolaget har vänt skutan och börjar gå bättre. Skandinavien går ju fint – men har varit svårare i Tyskland och England….
Så: Du kan slappna av, du kan fortsatt packa din 20 t-shirts, och köpa din rom och packa ner utan att behöva betala övervikt. Så, slappna av.
Charter har inte 1a klass…
Nån som överhuvud taget har koll på hur mycket ett av deras plan har stått på marken?
Mig veterligen så byggs flygplan för att flyga, det gäller tydligen inte G-Omyt som det är ständiga problem med.
Flygbolagen får betala enorma summor så länge dom inte kan flyga och står på backen,
Nånstans måste dom få tillbaka lite pengar, så då sänker dom bagagevikten så paxen tvingas köpa till sig extra bagevikt och därmed tjäna pengar.
Vet inget annat charterbolag som har ynka 19 kilo när man flyger första klass.