SAS utsett till bästa flygbolag i europa
SAS tog igår kväll hem förstapriset i resebranschens Grand Travel Awards i kategorierna Bästa Transport Inrikes och Bästa flygbolag Europa.
svar
Du har blandat ihop begreppet kund / säljare.
Resebyrån är kund hos SAS, de köper biljetter till sina kunder privatpersoner / företag.
Varje företag som säljer en produkt har en viss vinst på försäljningen.
Det gör inte leverantören till kund utan leverantör.
Resebyrån är kund hos flygbolaget och privatpersonen / företaget är kund hos resebyrån.
När resebyråns kunder är nöjda då är resebyrån nöjd!
@sv Boeing För din information så ingår Europa i världen. Snopet va!!
Det är väl närmast så att SAS, är kund hos resebyråerna. De säljer ju biljetter åt SAS, och får provision på det.
@sv Boeing Kommentarslöst inlägg. (snopet va)
Man kan mycket väl var Värdens bästa flygbolag men inte Europas bästa flygbolag.
Det dunkelt tänkta det dunkelt sagda!
Jmfr. Ett lag kan vara Europamästare samtidigt som ett annat lag är Världsmästare (båda lagen från Europa). Snopet va!
Men det är inte utsett till Europas bästa bolag, när kunderna får rösta.
Vore man Europas bästa bolag, då borde man ha hamnat högre. Fast de slog ju Aeroflot. Men efter LH, som någon här diskvalificerade.
Topp 10 bästa flygbolag 2017 enligt kundrecensioner:
Turkish Airlines
Aegan Airlines
Swiss International Airlines
Lufthansa
Austrian Airlines
Emirates
Scandinavian Airlines
Aeroflot
Air France
Tap Portugal.
Scandinavian Airlines, SAS, har kvalat in på topp 10-listan över världens bästa fullserviceflygbolag.
Travellink, en av Nordens ledande onlineresebyråer, har tillsammans med eDreams ODIGEO, Europas största onlineresebyrå med över 18 miljoner resenärer årligen, rankat de bästa flygbolagen enligt kunderna.
Ja Norwegian lär väl inte få detta pris förräns dom rätt för sig i.o.m t.ex uppstarten av 787 trafiken..
Dom som fick sova vid gate i tältsängar har inte fått din ersättning ännu. Lär visst vara plus 100st på den mega försenade flighten som ännu saknar ersättning.
Den totala listan på icke utbetald ersättning i sverige?
Ska ringa “arn” och kolla dags status!
Återkommer. ..
Så resebyråer är inte kunder till SAS? Det är väl ett något märkligt påstående?
Ja, skillnad till det bättre.
Det är om inte annat det här forumet ett bevis på.
…utsett av resebranschen ja! Dvs resesäljare och inte kunder! Viss skillnad!
Sas er bedre og leverer bedre driftsresultat. Alt pf sier er feil.
Självklart är SAS ett bra bolag. Men att påstå att det är Europas bästa – det är väl att gå väl långt. En svensk utmärkelse är väl fin – men den är svensk.
Samma upphetsning som med Danish Travel Award, ointressant.
Det är ju knappt att de finns med i de stora utmärkelserna.
Men visst SAS är ok.
Ja det är ju inte så ofta de vinner ngt… men resebranschen i Sverige, kanske inte ska ta det då allvarligt ändå. 😉
Det märks ganska tydligt vilka som är avundsjuka på att SAS vinner detta priset. Må vara betydelselöst i det stora hela, men inte desto mindre vann de priset och det verkar skapa lite irritation ser jag!
The Winner Takes It All!
Sorry lads.
Mytologer hör inte hemma på FT.
Oavsett vad du tycker så är SAS utsett till bästa flygbolag i Europa av resebranschen i Sverige.
Så Europa vet men inte vad ARN är som sagt..
Den ör det också så att oftast inte tar detta i beaktning nä man bokat biljett. Titta på FR, DY LH mm, de fyller flyg sina oavsett ARN eller skriverier i tidningarna.
För övrigt använder sas city jet i allt för hög grad. Blir allt mer en resebyrå.
Sv Nonsen.
Inom Europa är ARN´s motsvarighet “The European Consumer Centres Network (ECC-Net) is a network of consumer centres in the EU, Iceland and Norway”.
https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumers/resolve-your-consumer-complaint/european-consumer-centres-network_en
Finns nog inget flygbolag inom Europa som inte känner till ECC-Net.
Sv pf.
Har du en biljett (Codeshare) utställd av LH som inkluderar en SK flygning så är överenskommelsen mellan bolagen att LH sköter allt gällande bokning mm. Detta av den enkla anledningen att LH får ett lågt pris av SAS för att sköta all kundkontakt.
Har flugit med LH men med ett SAS flight no då är det SAS som har ansvaret för kundkontakt och fått betalt för det. Har råkat ut för att LH har sagt åt mig ringa SAS.