När går SKYWAYS i Konkurs?
Ja, vad tror ni. Den senaste tidens försök till konkurrens måste kosta och pengarna är ju slut.
svar
Verkar grymt genomtänkt med jet på Halmstad….. Och varför förlora ännu mer på Visby. Kulla och Nextjet är nog grymt nöjda med deras utspel. Se deras annonser i pressen. Kunkurrans drar ner priserna flyg med oss !
Äh varför skulle embraern va så mycket dyrare?!
City Airline gjorde vinst 1 eller 2 år vad jag kan komma ihåg. Men det allra viktigaste är att bolaget inte gjorde några enorma förluster som tex. Sterling SAS mfl. Man skulle kunna säga att det var hanterbart och en av anledningarna till varför Skyways överhvudtaget tog över City. Men jag kan hålla med om att City har levt med lite för höga kostnader “ala gamla tider” med Janus och familjen Magnusson som ägare.
Men det stora sorgebarnet i Manswell koncernen är Sterling som mycket väl kan sänka Skyways också om det vill sig illa. Cimber/Sterling som hela tiden måste be ägarna om nytt kapital lever med kniven på strupen.
Ja, men djurvän som jag är kan jag ju inte annat än att tycka synd om Skyways
som sitter med ärvda Djungle-jet’s
Riktigt fin ekonomi på Halmstad-Arlanda med en EMB 145 !
Om dom nu får ihop 47 pax per flight så lär dom få betala betydligt mer än
vad dagens biljettpris är för att få den linjen att gå runt.
@ 31:an. Nej jag förstår att ni anställda inte oroade er men ägaren och ledningen gjorde det och det rann ut pengar. Det gick aldrig med vinst och hade gått i kk om det inte köpts upp. De anställda förstod aldrig problemen som fanns och levde ovetandes svävande på vita moln. Uppvaknandet har blivit bryskt förstår jag.
Det kanske var lite för trevligt för Citys bästa, faktum är att om inte Skyways köpt City så hade det inte funnits kvar i dag, nu lever det vidare i Skyways.
Jadu Råger – Vi hade det väldigt trevligt och oroade oss inte för pengar och sånt tjafs ni Stockholmare alltid bökar efter….
City Airlines gick väl aldrig ihop ekonomiskt ? Hur kan det anses vara ett av sveriges bästa bolag ?
Ja snart får Skyways sätta in jet på Kristianstad, Skellefteå och Karlstad med. Där kommer konkurrensen inom kort!
Hur många Jet-kärror har dom?
Tror det är frågan om vilket bolag som blir kvar. Sverige är för litet och Sverigeflyg avancerar och de skall in på arlanda med hjälp av Nextjet så det lär bli tuft. Sen är flybe och nosar på allt och skall också in på Arlanda. Sen får snart Skyways ytterligare konkurrens på sina linjer utöver Halmstad…..
När ägaren känner för det och han har inga planer på att släppa Skyways utan tvärtom.
Det finns andra bolag som kommer vilja hoppa av innan, så länge gas och olja finns med i ägarbilden. Läs lite om ägarens tillgångar.
Till Hmm, vad var det för diplomatiskt svar du skrev, ser precis ut som du klippt och klistrat in direkt från deras bolagsvision eller liknande….
Jag kan hålla med om att City var ett av de bästa flygbolagen vi hade i Sverige. Men nu har de slukats upp av Skywyas koncernen tillsamman med flygbolag som gör stora förluster. Detta drabbar förståss även City som helt har slagit halt i allt vad utveckling heter. Man drar in linjer nergraderar flottan och snart finns inte flygbolaget kvar. Var finns satsningarna, lustan att växa och utvecklas?
Allt detta är som bortblåst.
Skyways är ett företag med en solid ekonomi och en stark ägare och ledningsstruktur i grunden och toppen. Med erfarna och seriösa intressen i flygbranschen skapar företaget med sitt systerbolag City Airline tillsammans med Danska Cimber Sterling ett starkt team som är här för att stanna på den framför allt skandinaviska med också europeiska marknaden. Genom sammanslagningen av de tre olika flygbolagens profiler, visioner, styrkor, kapacitet och erfarenheter under projektnamnet Nordic Aviation Group skapas och utvecklas framtidens flygverksamhet.
ALDRIG!!!!!!!!
Inte snart hoppas jag, då har Sveriges bästa bolag City Airline gått upp i rök i ONÖDAN!