Återbetalning från Lufthansa
Min resa till New Delhi har blivit omflyttad flera gånger nu & dec är nästa resa planerad. Nu får man anta att resan måste flyttas igen pga pandemin. Denna gången tänkte jag efterfråga pengarna tbx istället. Är det ngn som haft med Lufthansa ifråga & haft problem med återbetalningen? Resan var ganska så dyr & billigare alternativ finns framöver.
svar
Vi skulle rest i Juni, vi fick vartenda öre tillbaka i augusti. Jag ringde dom en gång och det var inga som helst problem. Vi var 6 personer på bokningen så det var mkt pengar.
@ Ch. Bara att gratulera och önskar det hade varit lika smidigt på KLM som gärna delar ut vouchers som enda option. Det krävdes därför en reklamation via min bank, men min flight var inställd 100%.
Min avresa till Dubai om några veckor blev tidigarelagd ett dygn av LH på grund av tidtabellsändringar, och då fick jag tre alternativ av LH, acceptera nya avgången, boka om resan helt till ett senare tillfälle, eller avboka resan och pengarna tillbaka, valde avbokning och fem dagar senare var pengarna utbetalda.
Blev faktiskt förvånad över hur fort och smidigt det gick.
Det gäller 3 olika biljetter, köpta vid 3 olika tillfällen men via Lufthansas webbsida & med kreditkort. Har hört att många idag haft mkt problem med återbetalningen från dom. Kanske flyttar fram resan som förut. En konkurs vore nästan otänkbart för ett av Europas största flygbolag.
Hade en resa i maj med Lufthansa via en resebyrå. Tog 4 månader men sen trillade pengen in på kontot.
Beror på om det är en genomgående biljett på samma bokning. I så fall ska du ha vartenda öre tillbaka plus 15 % extra i form av en voucher.
Ha du bokat via resebyrå kan du glömma ersättning/återbetalning. Har du bokat direkt via Lufthansa och betalat med kort kräver du att köpet hävs via din bank vilket sedan Lufthansa har 60 dagar på sig att bestrida. OBS detta gäller endast vid inställda flyg!!