Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

Per G Braathen och märkliga uttalanden

Tråden startades av Personalansvarig

Mycket fult spel av Per G Braathen i den senaste intervjun på Dagens Industri, där han menar att BRA inte längre behöver Bromma och kan flytta till Arlanda om rätt förutsättningar ges.

Under lång tid har de hållt sina slottar som gardering på Bromma för att förhindra andra aktörer från att etablera sig och skapa kundbas, och nu släpper Braathen denna bomb?

Jag hoppas innerligt att andra aktörer som Leap eller AirGotland gör allt för att rädda kvar Bromma. Många vill flyga till/från Bromma även efter pandemin.

Flyttar de från Bromma kan jag garantera att de förlorar hela vårt företag som kund, och betänk då att vi är en av deras största kunder.

Publicerad den 2021-01-18 23:48
Skriv ett svar
Antal svar: 47

svar

Upp&Ner
2021-02-02 23:40

@Nils
Kolla in Arlandas avgångstavlor lite då och då så får du se BRA avg.TF.

Nils
2021-02-01 00:56

https://www.flygbra.se/

Inte mycket till flyg där!!!!

Kanske blir om nya framröstade språkröret för MP Stenemo hejar fram flyget.

Lip
2021-01-31 13:04

Haha alltså kan inte sluta älska allt agg mot air Leap. Finns det något belägg eller är det avundsjuka?

Yngve
2021-01-31 09:55

Stödja air Leap? Inte en chans. Snart kommer WIZZ eller liknande då blir det billigare och modernt.

Stockholmare
2021-01-31 05:50

@Nils, stödja hur då? Under pågående pandemi så är rekommendationen att man inte ska hålla på och resa runt… detta verkar ju BRA fattat iallafall.

Kurre
2021-01-31 01:52

@Nils

Njaaaaa
Rekonstruktionen var klar i september och sedan oktober har man flygit en hel del med två maskiner. Dock ingen linjeverksamhet för där finns ingen efterfrågan.
Nu har man dammat av ett par kärror till iom deras c-checkar och man kommer starta linjer igen under våren då man bedömer en viss efterfrågan. Återanställning har pågått ett bra tag.

Och svar till tidigare skribent så har man självklart inte kvar den overhead du talar om sedan efter rekonstruktionen.
Man är nog mer slimmad än leap till och med.

Nu är ni nog troll som vill skapa lite känslor bara men jag kände mig tvungen att svar 🙂
Och nej jag jobbar inte på bra, är bara flygintresserad

Rick
2021-01-31 00:49

Har ni någon koll alls?
Rekonstruktion helt klart pga Corona.Fler kommer hamna där.
Med ett starkt varumärke och många stam kunder är dem strax i luften på heltid,medan vissa envisas flyga tomma kärror nu och tappa pengar.

CV
2021-01-31 00:42

@Nils
Märkligt att jag jobbat flera gånger ARN-AJR samt flugit de flesta skidåkarna nu då som Crew för BRA med BRAs kärror.

Nils
2021-01-30 18:17

BRA har inte varit uppe i luften sen i våras och bolaget är i rekonstruktion. BRA och Bromma är historia. BRA kan ju alltid komma tillbaka till Bromma om de bestämmer sig för att börja flyga igen. Idag är BRA tyvärr inget mer än namn på ett papper. .

Utalandet från Braathen bygger med stor sannolikhet på någon typ av uppgörelse mellan BRA/SAS/Swedavia.

Vi får nu stödja AirLeap och övriga operatörer på Bromma.

Nils
2021-01-30 18:15

BRA har inte varit uppe i luften sen i våras och bolaget är i rekonstruktion. BRA och Bromma är historia. BRA kan ju alltid komma tillbaka till Bromma om de bestämmer sig för att börja flyga igen. Idag är BRA tyvärr inget mer än namn på ett papper. .

Utalandet från Braathen bygger med stor sannolikhet på någon typ av uppgörelse mellan BRA/SAS/Swedavia.

Vi får nu stödja AirLeap och övriga operatörer på Bromma.

Sv Morten
2021-01-30 16:17

Vi måste inse att BRA inte är framtiden inom svenskt inrikesflyg. BRA har under många år gått väldigt mycket minus och corona har inget med deras rekonstruktion att göra. Dom hade hamnat där ändå.

Vi behöver inse att BRA är alldeles för bakåtsträvande med en organisation som är på tok för stor och omständlig. Deras overheadkostnader kan aldrig bära ett bolag i BRAs storlek.

Även om BRA kommer tillbaka så lär det bli kortvarigt om inte Per skövlar in miljarder IGEN.

Morten
2021-01-30 01:24

Flygbolag måste samarbeta inte motarbeta varandra i dessa tider.
Har en strålande idé!
BRA flyger all inrikes trafik in och ut till Arlanda.Sedan tar SAS dem utanför Sveriges gränser.Hur bra som helst.

sv Eric
2021-01-21 16:06

Precis så menar han. Folk verkar inte att förstå “plain swedish”. Många tolkar efter sina egna preferenser, tyvärr.

Eric
2021-01-21 10:49

Vad Per säger är att han vill ha ett besked om Brommas framtid. Antingen bestäms det nu att den läggs ner eller så är den öppen till 2038.

BRA vill veta om de skall fortsätta satsa på Bromma eller om de skall satsa på Arlanda, och de vill veta detta innan de startar upp trafiken igen.

Och är det så att Bromma läggs ner så säger Per att BRA kan flytta till Arlanda. Han menar inte att det är det han förordnar utan han säger att är det Arlanda som gäller så kan BRA flytta dit.

Air leap
2021-01-21 10:29

Ser ut som air Leap är beredda att ta över efter BRA på Bromma iaf.

Pressmeddelande idag gick ut om kraftig expansion på BMA från April månad. Även norrut och inte bara södra delen av Sverige som hittills.

Gh
2021-01-21 09:29

Bromma är en smidig flygplats så mycket dåligt om den lägger ner. Perfekt flygplats för moderna propar.

Jodå
2021-01-21 01:12

Elflyget behöver Bromma för att avlast arlanda. Inrikes på Bromma och utrikes på Arlanda

sv El-flyg
2021-01-20 19:05

Vad är snart i din värld?

The Observer
2021-01-20 18:43

Lika lite som elbilar behöver egna ”gröna” vägar, behöver eldflyget egna landningsbanor.
Alla flygplan är välkomna till Arlanda.

Bygg ut Arlanda!

El-flyg
2021-01-20 18:05

El-flyget är snart här. BMA skulle bli ett perfekt grönt nav för detta

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500