Stora kärror på Arlanda?
Har noterat att flera bolag landat sina stora kärror på Arlanda. Igår en 777 från BA. Idag en 330 från Swiss och en 767 från Icelandair.
Någon som vet vad som är i görningen?
svar
Vet att Swiss behöver göra rotation på sina kärror tack vara irankriget för att inte få flera stora checks.
Med färre direktlinjer från SAS får övriga nätverksbolag börja ta kunderna med sina wide bodies istället…
SWISS har med höga boknings siffror att göra samt att dem kärrerna måste flyga nånstans då brukar 330 trafikera telaviv samt dubai osv nu står dem bara stilla, det kommer komma fler samt en swiss A340 den 10:e
Det hade med frakten och göra BA mycket frakt ut och igår LX mycket frakt in.
Idag Kommer ET med B777
Troligtvis kärror med koppling till VM i USA
Samtliga kvalificerade landslag i Europa flyger västerut denna vecka