Vad händer med Heart Aerospace?
Nyfiken vad händer med Heart Aerospace inga nyheter på deras hemsida sedan 30 April då man klargjorde att man flyttar till USA. Många frågetecken där man ska väl flyga i år med Heart X1 som ska vara flyttad till USA? Förra året i September gjorde man Ground Tester på den vilket kanske inte är något man gör först på ett nyutvecklat Flygplan. Vore intressant att veta hur projektet fortskrider.
svar
@thomas, extra kraftiga landningsställ har ju alla militära transportflygplan.
Ingen bygger ett flygplan som inte har payload, man bygger därför aldrig något som är tungt som med extra starka landställ.
Alltså projektet motsägs faller på flygplans strukturella begränsningar.
Mtow som Mlw möjligtvis ett problem jag däremot ser mycket annat i konstruktionen som jag inte förstår hur ska till exempel det fungera med med två propellrar på samma vinge hur påverkar dom varandra . Sedan rent strukturmässing hur är den egentligen uppbyggd.Sammanfattning skulle bli väldigt förvånad om dom flyger i år.
Ge ett exempel på ett flygplan har samma strukturella begränsningar i mtow som mlw?
Finns inte, trip fuelen gör planet lättare vid landning då vikten bränns bort.
Det gör inte ett fullt eller tomt batteri
Nu tror inte jag heller på att detta projektet kommer att leda till någonting vettigt annat än att företaget mjölkar ur en massa pengar och ger sina anställda höga löner.
Men du fortsätter som flera gånger tidigare att surra om ditt MTOW och MLW. Du förstår alltså inte att dessa KAN vara samma? Att man kräver en längre MLW än MTOW på många flygplansmodeller är givetvis för att de inte är dimensionerade strukturellt för att klara att landa med samma vikt som den lyfter med. Är maskinen byggd för det (kommer göra maskinen tyngre) kan dessa givetvis vara samma.
Det här projektet är en ren bluff
Man kommer aldrig runt mtow och mlw. Att bära tunga batterier fungerar inte i praktiken. Dessutom energiinnehåll i batterier i relation till kerosinets är inte tillräckligt..
Dessutom bränner man fuelen som drar ner landnings vikten.
Har sett videon från Transportforum och blir inte klokare Heart X1 har man tydligen demonterat och skickat till den flygplats utanför New York där den enligt planerna ska flyga senare i år. Vad jag inte förstår är hur går man tillväga när man utvecklar det här flygplanet ska man verkligen flyga en så kallad demonstrator hur går det till? Vad gjordes egentligen vid dom så kallade Groundtesterna man skriver simulera vad innebär det. Till sist dom här företrädarna pratar mycket om en elektrifierad fordons- och trafikbransch. Då antar jag givetvis att dom har Elfordon själva.
Jag tror du är nära sanningen. Bolaget känns inte alls seriöst. Fiskar pengar, byter upp lägg, börjar om, fiskar pengar…
Elflyg…. 2225 inte 2025 iaf.
De kanske planerar om och väljer att ha elekriskt ljus i kabinen och använda konventionella jetbränsledrivna motorer för framdrivningen. Då blir ju iallafall kabinbelysningen klimatneutral om man använder MP logik.
Finns redan en tråd om detta längre ner.