Nordic Airlink blir flynordic
Publicerad den 28 september 2004Från och med oktober 2004 kommer flygbolaget Nordic Airlink att använda namnet flynordic som varumärke, det namn som flygbolaget använder i sin marknadsföring.
- Förändringen av varumärket är en signal till marknaden att vårt erbjudande idag är något helt annat än det som omfattades av det förra varumärket, säger Maunu von Lüders, VD för bolaget. Han kommer för övrigt till konferensen Flyg med Framtid och ger sin syn på konkurrensen med flygbolagen FlyMe och SAS.
Införandet av det nya varumärket har pågått successivt under vår och sommar, och har därmed inte inneburit några extra kostnader. Därtill kompletteras skyltningen på bl a flygplatser för att förtydliga orienteringen, och göra hela resan enklare för både gamla och nya passagerare.
Faktaruta: flynordic (förr känt som Nordic Airlink) är ett svenskt lågkostnads- och lågprisbolag, med målsättningen att bli ledande i Skandinavien. Företaget vill skapa exceptionella mervärden för såväl affärs- som privatresenärer, genom att erbjuda en hög servicegrad till låga priser. Därmed skapas möjlighet för fler resor, och fler får möjlighet att resa. flynordic, som är ett helägt dotterbolag till Finnair, flyger ca 60.000 passagerare varje månad på mer än 200 avgångar varje vecka mellan Stockholm-Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Luleå och Umeå.
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten