
Norwegian förbereder utfasning av långlinjemaskiner
Publicerad den 8 januari 2021Kommentarer
har aldrig varit annat än en kolossal förlust affär. Norwegian hade ingen koll på longhaul, det är något helt annat än kort och medel distans trafik. Konceptet low cast longhaul i Norwegians form fungerar helt enkelt inte, särskilt inte om man är så dum att man vill konkurera på linjer som ” alla andra”redan trafikerar.
Den enda chansen för ett low cost flygbolag att lyckas är att trafikera linjer ingen annan trafikerar, som TUI och Condor som är dom enda som har lyckats med lowcost longhaul.
J.S säger att DY kommer att bli “starkare”,”mer konkurrenskraftigt” bolag, med en storleksanpassad flotta och ett “förbättrat utbud till kunderna”.
– Kan någon förklara Hur detta kan bli “Förbättrat Utbud”?
Men vi förstår alla Hur det blir en “ny finansiell struktur” ….
…..Norwegian har inte speciellt gamla maskiner oavsett. Modernare än de flesta bolagens…
Med tanke på hur bolaget skött sig och sina åtaganden mot anställda och leverantörer förslår jag utfasning av hela bolaget!
Även om de behåller bara de gamla flygplanen ,fortfarande har de en nyrae Flyfflötta än SAS och många andra erupeiska flyg bolag.
Kul att än en gång läsa Jacob Schrams fria fantasier. Vad man hade önskat var en journalistisk åsikt.
2021 blir även leasing bolagens stora konkursår.
Kvar i Norwegians ägo blir de äldsta kärrorna och då går man från att vara bolaget med modernaste flottan till bolaget med den mest ålderstigna flottan!
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten