Ny marknadschef på SAS i Sverige
Publicerad den 12 maj 2005Ulf Hermansson Samell, 44, har utsetts till marknadschef i SAS Sverige AB. Han tillträder sin tjänst i månadsskiftet maj-juni.
Ulf Hermansson Samell är civilekonom och arbetar idag som chef för Grand Nordic/Inlandsbanan. Han var tidigare ansvarig för affärsutveckling i Fritidsresegruppen/TUI Nordic, där han dessförinnan hade tjänsten som marknads- och kommunikationsdirektör. Hos researrangören Ving var Ulf innan dess marknadschef och prisstrateg.
– SAS satsar på att bli enklare och billigare att flyga med, samtidigt som vi vill utveckla våra relationer med kunderna. Här har marknadschefen en viktig roll. Vi är därför väldigt glada över att kunna välkomna en så kvalificerad marknadschef som Ulf. Hans gedigna erfarenhet från utvecklings-, marknads- och kommunikationsarbete i stora reseföretag kommer väl till pass på SAS i Sverige, säger försäljningsdirektör Lennart Johansson.
Ulf Hermansson Samell kommer att leda marknadsorganisationen i Scandinavian Airlines Sverige och ansvara för extern marknadskommunikation. Ulf kommer att ingå i ledningsgruppen för Marketing, Sales & Distribution.
Kommentarer
Inga kommentarer har skrivits ännu.
Skriv en kommentar
Du kan inte skriva någon kommentar nu eftersom denna möjlighet endast ges i 120 timmar efter det att nyheten skapades.
Du kan skapa en egen tråd i vårt Flygforum om nyheten