Malmö Aviation söker piloter för 2014/2015
http://www.flygtorget.se/Platsannonser/Detaljer/?Id=2608
Information om TR kommer ges vid intervjutillfället. Snacka om att vara lata…. locka dit folk som tar ledigt, bokar hotell, resa och rent allmänt anstränger sig. Sen kan man inte ge raka besked om man måste betala för att få jobbet eller inte innan man kommer dit. Bara i musik, drog och flygbranschen….
svar
Den som väntar på nåt gott.
Även om dom skulle anställa skulle dom ta folk med 200h c172 istället för någon erfaren, så vem bryr sig
Det blir inget
Jag lever! Och jag vill se nu!
Den som lever får se…
Korridorsnack: Nyanställningar närmar sig…
Men Braathens Aviation går ju allt som allt med svarta siffror. Det måste ju vara det viktigaste för ägaren. Det tar ju ett tag att optimera hela organisationen. Bara för att Mavia gått dåligt nu är inte säkert de gör det efter lite omstruktureringar som kommer över tid.
Braathens hedgear väl bara fuel till 50% om jag minns rätt. Den posten måste slå fint in på de törstiga Avro-maskinerna som ett positivt resultat i balansräkningen tills CSeries kommer.
Malmö går dåligt ekonomiskt samtidigt som man håller på att skapa ett närmare samarbete med alla bolagen inom koncernen, samt att man inte vet om man ska ha Cseries eller inte. Detta gör att det med största sannolikhet inte kommer att rekryteras på ett bra tag.
Att man møjligtvis lægger ner bromma kan ju vara en front kanske
Vilka fronter pratar vi om? Tacksam för svar!
CSeries. Ja…vi får väl se. Det går inte så bra (på flera fronter..)
Hur går det med rekrytering inför 2015? Någon som vet om dom har fler intervjuer snart?
Dom behöver inte anställa något innan nya flygplanen kommer? Nån som jobbar på Malmö som vet?
@Anna – Det lär dröja
Någon som vet något om anställning på Malmö nu när Cseries verkar bli försenad ytterligare?
Ja nu är det ju inte jättesvårt att lägga till utbildning för LCY inom ett AOC, lite teori och sen simulatorträning, Mavia och Transwede flög ju båda dit förut så gott om erfarenhet.
Men det är inga piloter utlånade från Mavia, speciellt inte på sommaren, då är det semestertider och charter som gäller, snarare ett underskott av FD-crew. Ett par återkommande extra “sommarpiloter” stöttar under sommarmånaderna.
Behöver man inte specialutbildning för att få flyga på LCY?
Får Maviapiloter utlånade till Cityjet detta, eller flyger de inte på LCY?
På samma sätt som ett helt gammalt plan, eller ett trasigt nytt också för den delen.
Hur får man type rating på ett helt nytt plan?
” Tysta och bränslesnåla.” Det räcker knappast för att konkurrera med norwegian.
All lycka till. Hoppas verkligen ni lyckas.