Varför tar Aftonbladet upp detta?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17190320.ab
Vad förväntar sig folk? Jag gillar inte lågservicebolagen men nu ställer jag mig bakom Ryanair.
Dom lovar ingenting och skiter det sig så får man klara sig själv. Vad tror folk???
svar
Det är förvånansvärt många som skriver här som antingen inte har en aning om EU-lagtexterna ang passagerares rättigheter – eller har en egen agenda och vill förtala vissa bolag…. Varken Ryan eller något annat bolag inom EU kan frånskriva sig ansvar för ett inställt plan. De är skyldiga att “ta hand om” passagerarna, precis som SAS, Lufthansa – ja, alla EU-bolag! Att sen Ryan gör sitt bästa för att krångla och förhala är liksom en lite annan sak. Mao: Skriv inte smörja som att “… man får klara sig själv”. Samma regler gäller för alla….
Haha, tror folk att de för en krona ska få tillgång till rättigheter. Tillåt mig småle, folk måste vara galna.
Vi verkar på ngt sätt leva i ngt mellanskikt mellan trygga SAS som kanske
betalade tillbaka det mesta av dålig service samt moderna Ryanair som inte
vill ersätta ngt alls pga en policy som suger.
Och iom att folk fortsätter att köpa biljetter på Ryanair så ger vi ju dito bolag på ngt sätt tummen upp för att vidare bryta ner alla dom skyddsnät som förr fanns på flygbolagen. Nej sluta klaga folk, köper du en biljett på Ryanair så måste du ju förstå att du inte därmed kanske kommer hem som planerat.
Varför är folk så naiva?
// Money talks…..
@cgrjansson:
Det stämmer ju, precis som du skriver!
Aftonbladet måste ha uppdaterat, så stod det inte tidigare.(Man kan kolla mot kommentarerna, ingen av dem verkar ha sett det heller.)
Skicka alla kvitton till kontoret! Sedan har du inga kvitton kvar när de igen ber dig sända kvitton till kontoret!
Hi, Hi lurad!
Inga kvitton inga pengar!
Är det någon som läst hela artikeln i Aftonbladet.
Två olika versioner, dels Carolina Jönsson dels Shahjahan Chowdhury.
Carolina Jönsson
“Caroline Jönsson och hennes pojkvän skulle också ha rest hem till Sverige i går. De fick ett helt annat bemötande.
– Vi fick hjälp med att komma till ett hotell sent på kvällen. Och fick information om att vi kunde skicka alla kvitton till Ryanairs kontor, säger hon.”
Shahjahan Chowdhury
“Lågprisbolaget Ryanair får skarp kritik av resenärerna.
– Vi får ingen hjälp. De säger att de inte har några plan från hela Italien på tio dagar. Första möjligheten var den 3 augusti, säger Shahjahan Chowdhury, 59, från Eskilstuna.
Tillsammans med frun, dottern och dotterns kompis fick han tillbringa natten på flygplatsens golv.”
@Harry
Konstiga baser?
OSL, ARN, CPH, ALC, HEL, LGW, BGO och TRD. Vad är det som är konstigt med dessa baser?
Ditt, så kära, flygbolag flyger väl där också. Undantaget LGW kanske.
Vad är det som är konstigt med det?
Det konstiga är väl att du börjar kackla om Norwegian i en tråd som handlar om Ryanair.
Inte med ett ord nämner du Easyjet eller Germanwings. Kanske anses de av dig som “finare” lågprisbolag. Just de bolag som din styrelseordförande sagt att ni ska konkurrera med när ditt kära bolag stod på ruinens brant.
Både Aftonbladet och Ryanair är alltså cyniska skitar?
Ryanair utnyttjar folks okunnighet och snålhet kanske även fattigdom. Om man lägger ihop antalet dumma, snåla och fattiga så förstår man att Ryan har många kunder.
Det är bara ett aber med det resonemanget, jag har själv åkt Ryan och borde därmed kunna infogas i någon av kategorierna. Fast å andra sidan så valde jag Ryan för att det passade med tider och faktiskt var bekvämare än buss eller tåg.
Nåväl, återstår Aftonbladet, dom skriver ju om folks elände för att tjäna pengar. Fast i just det här fallet är ju artikeln befogad och borde tjäna som varning.
Så summan av kardemumma blir att vare sig Ryan eller Aftonbladet gjort annat än vad som kan förväntas och försvaras.
Ryan Air är ett amerikanskt bolag. Ryanair är inte samma sak!
Det är väl pressens jobb att informera allmänheten. Att skriva artiklar om hur resor/resebolag fungerar eller inte fungerar ligger väl i linje med detta
Ryanair lockar resenärer som aldrig flugit förut och de som inte har råd att köpa en normal biljett.
Många gånger fungerar det ok! Men när något går snett råkar den fattige ut för kostnader som de inte har råd med. Klart som korvspad att detta tas upp av kvällstidningarna.
Frågan om varför Aftonbladet publicerar sådana här artiklar har väl ett ganska enkelt svar; dom vill sälja, och är i sig inte alltid intresserade i nyhetsvärdet i sina artiklar…
Den andra frågan som kommer upp i tråden är Ryanair i sig, och som sagt var inget konstigt i det heller. Ryan har alltid varit och förblir sådan. LÄS DET FINSTILTA NÄR NI KÖPER BILJETT MED DOM.
Undrar just var alla passagerare som Ryan har kommer ifrån? Dom är ju ganska många.
Som sagt, here we go a…!
Det är för alla tänker “det händer inte mig” så hoppas man på det bästa men så inträffar det som man trodde inte skulle hända, ja då tar det hus i helvete! Och man undrar om det får gå till så här, nä det får det inte men nu är det Ryanair och de skiter i allt och alla… punkt slut.
Personligen så sätter jag inte min fot på Ryan Air igen… men jag kan förstå att vissa gör det pga. att det är billigt. Har en polare som har hus på Malta, de åker alltid med Ryan Air för att det är just billigt men har sällan något med sig i bagage eller annat för att minimera risken att krocka med deras konstiga regler.
Avslutningsvis, som de flesta säger i tråden… “Du får vad du betalar för!”
@undrande
Ja, och?? Zzzzzz…
@PPL:
Läs lite längre tillbaka.
@Undrande
Varför ska han stå vid incheckningen på Skavsta? Det är ju du som påstår det. Det sunda förnuftet delar ju han med sig av här, aktivt om något. Somna om forumtroll…
@Viking:
Vad hände med ditt uttalande några inlägg tidigare?
Den, där du gärna delar med dig av ditt sunda förnuft.
Gäller inte det längre?
Eller gäller det bara om du slipper göra något aktivt?
@ undrande
Varför ska jag? Om folk är så korkade och ändå köper skurkars tjänster (läs Ryanair) trots år av klagomål från håll och kanter så får de skylla sig själva och inte böla i media. Dessutom köper de tjänster av ett företag som inte följer utslag i Allmänna Reklamationsnämnden mm. Listan kan göras lång. Die dumme Schweden åter igen. /End of discussion/
@Viking:
Varför ställer du dig inte vid incheckningskön på Skavsta och delar med dig av ditt sunda förnuft och din bojkott?
Jag kan nästan tänka mig att bidra, om inte annat för att slippa höra samma historia om och om igen.