Header banner ad
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Header ad logo
Tillbaka till forum

A380, går för fulla hus

Tråden startades av KFreak

British Airways linje mellan London-Los Angeles med A380 har en kabinfakor på mellan 99 och100%. Qantas vill utöka sina A380 linjer men har brist på flygplan, nu drar man igång Sydney-Dallas under tidig höst även hos Qantas är det lapp på luckan liksom hos Emirates och andra A380operatörer. A380 lockar pax i stora mängder helt klart och flygplanet motsvarar även alla specificationer och är reabelt rent kvalitets mässigt, en braksuccé helt enkelt.Nu gäller det för Airbus att få igång försäljningen , det har varit tunnsått med ordrar under den senaste tiden förutom Emirates order.

Publicerad den 2014-08-02 11:22
Skriv ett svar
Antal svar: 5

svar

Quisling
2014-08-03 15:23

Eller lite ala Norwegian syndromet.

Leif
2014-08-03 13:29

Kan man få en ref på det där med 99% cabinfaktor tack!
Lätt att bara haspa ur sig. BA generellt sett går ju ganska knackigt.
Lite ala SAS syndromet dvs.

pf
2014-08-02 12:28

QF7 SYD-DFW non-stop, returen QF8 DFW-SYD startet i Mai 2011 med 747-400.

Pga ofte motvind over pacific på den vestgående sektor ble det mer og mer vanlig at de måtte ha et teknisk fuelstopp-ofte på Nadi, Fiji, men de har også havnet i Auckland, New Zealand. Eller de kom seg til Brisbane(BNE) for fuel. Etterhvert har BNE blitt tatt inn som mellomlandingspunkt før Sydney.

Spennende å se om en A-380 vil takle bedre DFW-SYD enn 747 mht range. A-380 har jo dårlig fraktkapasitet, noe jeg mener “tar vekten” på en 747 ift fuel (ni som er piloter eller “red caps”, v.g. korrigere meg her !)

Balder
2014-08-02 12:07

Qantas sa ju i juni att de ansåg att A380 var “to much aircraft”, och att nya B777-9 skulle passa dem perfekt.

Har du någon länk K.Freak?

Balder

Skriv ett svar

Antal tecken 0/1500