A380, går för fulla hus
British Airways linje mellan London-Los Angeles med A380 har en kabinfakor på mellan 99 och100%. Qantas vill utöka sina A380 linjer men har brist på flygplan, nu drar man igång Sydney-Dallas under tidig höst även hos Qantas är det lapp på luckan liksom hos Emirates och andra A380operatörer. A380 lockar pax i stora mängder helt klart och flygplanet motsvarar även alla specificationer och är reabelt rent kvalitets mässigt, en braksuccé helt enkelt.Nu gäller det för Airbus att få igång försäljningen , det har varit tunnsått med ordrar under den senaste tiden förutom Emirates order.
svar
Eller lite ala Norwegian syndromet.
Kan man få en ref på det där med 99% cabinfaktor tack!
Lätt att bara haspa ur sig. BA generellt sett går ju ganska knackigt.
Lite ala SAS syndromet dvs.
QF7 SYD-DFW non-stop, returen QF8 DFW-SYD startet i Mai 2011 med 747-400.
Pga ofte motvind over pacific på den vestgående sektor ble det mer og mer vanlig at de måtte ha et teknisk fuelstopp-ofte på Nadi, Fiji, men de har også havnet i Auckland, New Zealand. Eller de kom seg til Brisbane(BNE) for fuel. Etterhvert har BNE blitt tatt inn som mellomlandingspunkt før Sydney.
Spennende å se om en A-380 vil takle bedre DFW-SYD enn 747 mht range. A-380 har jo dårlig fraktkapasitet, noe jeg mener “tar vekten” på en 747 ift fuel (ni som er piloter eller “red caps”, v.g. korrigere meg her !)
Qantas sa ju i juni att de ansåg att A380 var “to much aircraft”, och att nya B777-9 skulle passa dem perfekt.
Har du någon länk K.Freak?
Balder